تربیت دانشجویان جهادگر، هدیه جریان دانشجویی به چهل سالگی انقلاب

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان البرز، گفت: بهترین راه مبارزه با استکبار خدمت به مردم است که در این زمینه بسیج دانشجویی با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم در خط مقدم این جنگ قرار دارد.

علی محمدخان دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: بسیج دانشجویی با فرمان امام راحل (ره) با هدف دفاع از انقلاب و جلوگیری از نفوذ بلوک غرب و شرق در کشور تشکیل شد.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز با ناتمام خواندن جنگ، تغییر رنگ و شکل آن از نظامی به نرم، تصریح کرد: عرصه جنگ امروز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است که دانشجویان با نقش روشنگرانه خود باید وارد عمل شوند.

وی با اشاره به طلوع چهلمین سال انقلاب اسلامی و «دهه فجر»، بیان کرد: مهم‌ترین برکات انقلاب براندازی نظام طاغوت و برقراری مردم‌سالاری بود.

محمدخان اذعان کرد: جریان دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده و غیرقابل انکاری دارد. در حال حاضر نیز دانشجویان انقلابی در سنگر جبهه جنگ نرم و پیشتازی کشور از لحاظ علمی فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان البرز با تاکید براینکه برخی از مشکلات فعلی جامعه که به دنبال بی تدبیری دلتمردان به وجودآمده است را نباید پای نظام نوشت، گفت: در ارتباط با آمریکا و برخی از کشورهای غربی باید گفت، آزموده را آزمودن خطا است و دولتمردان نباید به آمریکا اعتماد کنند.

در ادامه وی افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جریان دانشجویی، تربیت و پرورش دانشجویانی است که برای رفع مشکلات مردم و انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

محمدخان تصریح کرد: بهترین راه مبارزه با استکبار خدمت به مردم است که در این زمینه بسیج دانشجویی با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم در خط مقدم این جنگ قرار دارد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مطالبه‌گری در مورد آرمان های انقلاب از وظایف اصلی دانشجویان بیدار است، خاطرنشان کرد: براین اساس مطالباتی در استان البرز مطرح شده است، نظیر اقدامات انجام شده در خصوص اقتصاد مقاومتی و تسهیل ازدواج جوانان.

وی هدیه جریان دانشجویی به چهل سالگی انقلاب اسلامی را فعالیت دانشجویان جهادگر و اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: بسیج دانشجویی استان البرز در سطح استان اردوی جهادی بسیاری را برگزار کرده است؛ اما از یک سال پیش به صورت کار ویژه در مناطق محروم و زلزله زده سرپل ذهاب در قالب اردوهای آموزشی و فرهنگی تحت عنوان «تداوم» فعالیت می کند.

محمدخان تصریح کرد: در حال حاضر اردوی جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهگیان استان البرز در قالب کارهای عمرانی و فرهنگی در سطح روستاهای محروم سرپل ذهاب در حال خدمت رسانی هستند.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز افزود: برخی از مدارس مناطق محروم استان کرمانشاه در اثر زلزله نیازمند بازسازی هستند که از تابستان سال گذشته به صورت فشرده در حال بازسازی این مدارس هستیم.

محمدخان درخصوص مراسمات ویژه «دهه فجر»، بیان کرد: درحال حاضر جنبش دانشجویی در کنار تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه ها بسیار خلاقانه و با ابتکار عمل بالا مراسم تقویمی را برگزار می‌کنند.

این فعال دانشجویی افزود: اگر مسئولین دانشگاه به تشکل‌های دانشجویی برگزاری برنامه های مناسبتی را ابلاغ نکنند، جریان دانشجویی به بهترین شکل و الگو‌محورتر می‌تواند مراسم را برگزار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994653

وب گردی

وب گردی