پزشکان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کنند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه پزشکان شفاف ترین قشری هستند که به فوریت نسبت به پرداخت مالیات اقدام می کنند، گفت: مسئولانی که توپ را در میدان جامعه پزشکی می اندازند دنبال رانت و ناتوان از دریافت مالیات از دانه درشت ها هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین قربانی در واکنش به هجمه های اخیر علیه پزشکان از قبیل فرار مالیاتی، گفت: متاسفانه امروز در فضای مجازی، رسانه ای، صدا و سیما و حتی مجلس اظهاراتی بر علیه جامعه پزشکی مطرح می شود که به هیچ وجه صحت ندارد و قاطعانه اعلام می کنم تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت و پزشکان مانند همیشه آمادگی پرداخت مالیات در چارچوب قانون را دارند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی اظهارات در مورد فرار پزشکان از پرداخت مالیات صحت ندارد و نباید فرافکنی کرد، افزود: دامن زدن به این مسائل زیبنده جامعه پزشکی نیست در واقع فرار مالیاتی در تمامی مشاغل و صنوف وجود داشته و پزشکان شفاف ترین قشری هستند که به فوریت نسبت به پرداخت مالیات اقدام می کنند.
وی یادآور شد: ادعای غیرواقعی برخی مبنی بر این است که پزشکان از زیر بار پرداخت مالیات فرار و مالیات کمتری پرداخت می کنند این در حالی است که سازمان امور مالیاتی متولی تعیین مالیات است.
نبود سیستم جامع مالیاتی در کشور
قربانی تصریح کرد: چرا باید پس از 40 سال از گذشت انقلاب این اندازه ضعیف و ناتوان باشیم که نتوانیم سیستم جامع مالیاتی را برای تمامی مشاغل از جمله جامعه پزشکی وضع کنیم در این رابطه نباید جامعه پزشکی را مقصر جلوه داد.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، افزود: مالیات دریافتی از مشاغل آزاد در سال 95، 3 هزار و 500 میلیارد تومان بود در حالی که در حال حاضر جامعه پزشکی بیش از 6 هزار میلیارد مالیات پرداخت می کند و این بی مهری در حق پزشکان برای جامعه مشکل زا است.
مسئولانی که توپ را در میدان جامعه پزشکی می اندازند دنبال رانت و ناتوان از دریافت مالیات از دانه درشت ها هستند
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می رسد بسیاری از مسئولانی که توپ را در میدان جامعه پزشکی می اندازند دنبال بسیاری از رانت ها بوده و ناتوان از دریافت مالیات از دانه درشت ها هستند.

خانه ملت

انتهای پیام/

کد خبر: 994656

وب گردی

وب گردی