تسهیل در پرداخت حق‌التدریس معلمان/ متقاضیان از شنبه آینده به ادارات بروند

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات برقراری فوق‌العاده ویژه برای دبیران و هنرآموزان متقاضی افزایش ساعت تدریس تا سقف ۳۰ ساعت را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود ثقفی گفت: اخیراً بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس پیرامون برقراری فوق‌العاده ویژه موضوع بنده ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان ۱۷.۵ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر دبیران و هنرآموزان متقاضی افزایش ساعت تدریس تا سقف ۳۰ ساعت ابلاغ شده است.

وی افزود: به موجب این بخشنامه متقاضیان می‌توانند از روز شنبه ۱۳ بهمن با مراجعه به امور اداری درخواست مکتوب خود برای برقراری این فوق‌العاده ویژه را ارائه کنند تا در صورت نیاز به جنسیت و رشته درخواست آنها ثبت و اعمال شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه این موضوع کاملاً اختیاری بوده و اجباری برای آن وجود ندارد و شرط آن بکارگیری بر حسب رشته‌ها و جنسیت مورد نیاز است گفت: با توجه به اینکه این افزایش به صورت ۱۲ ماهه احتساب و پرداخت می‌شود، مشمول کسو رات قانونی بازنشستگی است و در حقوق بازنشستگی فرهنگیان مؤثر است.

ثقفی درباره بار مالی اجرای این طرح گفت: این طرح به هیچ عنوان بار مالی خاصی برای دولت ندارد و صرفاً ساعاتی که معلمان به صورت حق‌التدریس و با فواصل نامشخص زمانی دریافت می‌کردند حالا به صورت ماهیانه و در قالب حکم رسمی کارگزینی و ثبت در فیش حقوقی دریافت خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به موظفی ۲۴ ساعته تدریس معلمان، آیا این افزایش از ۲۴ به ۳۰ ساعت، استاندارد است؟ گفت: با توجه به شرایط فعلی، برخی معلمان هم اکنون نیز این کار را انجام می‌دهند و بیش از ۲۴ ساعت تدریس می‌کنند. این اقدام صرفاً تسهیل در نحوه پرداخت است و چون الزامی وجود ندارد به کیفیت آموزش لطمه نمی‌زند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره امکان انصراف از دریافت فوق‌العاده ویژه نیز عنوان کرد: انتخاب اولیه کاملاً اختیاری است اما هر شخص می‌تواند در صورت تمایل نسبت به تمدید فوق‌العاده ویژه برای سال آینده اقدام کند. دوم آنکه تاریخ پایان هم توسط متقاضی قابل اعلام بوده و سالیانه تمدید می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 994672

وب گردی

وب گردی