«شبکه ملی دانشگاه‌پژوهی ایران» راه‌اندازی شد

همزمان با آغاز ایام‌ دهه فجر و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی مراسمی، در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی «شبکه ملی دانشگاه‌ پژوهی ایران» راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از از جهاد دانشگاهی، در این مراسم دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن تاکید بر ضرورت دریافت اطلاعات و کسب دانش پیرامون موضوعات مبتلا به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سابقه رصد مسائل فرهنگی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) طی ۱۸ سال گذشته اشاره و اظهار کرد: مسائل مختلف دانشگاه یا موضوعات مورد نظر مدیران و تصمیم‌سازان و تحقیق و پژوهش کامل و وسیع در حوزه‌های گوناگون، یکی از خروجی‌های قابل ملاحظه این شبکه ملی است، چرا که جهاد دانشگاهی از طریق ارتباط‌های درون سازمانی و برون سازمانی و همچنین با توجه به شبکه ارتباطی دانشگاهی می‌تواند تمام جوانب موضوعات مبتلا به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را با سرعت و دقت انجام داده و در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهد.

علیزاده تاکید کرد: در هر کدام از سرشاخه‌های این شبکه ملی، گردآوری و سازماندهی داده‌ها، پردازش و تحلیل آنها و نیز تولید و تفسیر اطلاعات صورت پذیرفته و گزارش‌های مدیریتی، برگه‌های سیاستی و توصیه‌های سنجیده جهت اطلاع هیأت رئیسه دانشگاه‌ها و مدیران میانی و اجرایی آماده و ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر سنجش فرهنگ دانشگاهی به صورت مستمر، به گسترش و پیچیدگی روزافزون آموزش عالی اشاره کرد و گفت: مطابق یافته‌های نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در حال حاضر میانگین حمایت دانشجویان از آزادی رسانه‌ها و اطلاعات ۷۱ از ۱۰۰ و میانگین باور آنها به آزادی ۶۵ درصد است که خود مبین ضرورت راه‌اندازی این شبکه ملی است.

علیزاده با تاکید بر روند مطالعه و بررسی پنج ساله راه‌اندازی این شبکه از دست‌اندرکاران مطالعاتی و پژوهشی این امر قدردانی کرد.

وی ضمن تاکید بر همکاری‌های بین‌واحدی در جهاد دانشگاهی، عملیاتی شدن فعالیت‌های شبکه ملی دانشگاه‌پژوهی ایران را از طریق همکاری با اداره کل مطالعات فرهنگی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خواستار شد.

در ادامه این مراسم مهدی عباسی مدیرکل مطالعات فرهنگی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی از اجرای موج دوم سنجش سبک زندگی دانشجویان ایران خبر داد و اشاره کرد: موج اول این طرح ملی نظرسنجی در هفت شاخص در سال ۱۳۹۳ به صورت ملی اجرا شده و در حال حاضر مقدمات اجرای موج دوم آن فراهم شده است.

وی افزود: نتایج طرح مذکور پیش‌تر در قالب کتاب منتشر شده است که با توجه به رسیدن آن به چاپ دوم، نشان‌دهنده توجه جامعه علمی طرح مذکور است.

عباسی ضمن تاکید بر آن‌که این سنجش مبنی بر یک مدل بومی است که توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی و مرکز افکارسنجی ایسپا عملیاتی شده، از انتشار کتاب «سنجش تجربی فرهنگ دانشگاهی» ظرف یک ماه آینده به عنوان اولین محصول شبکه ملی دانشگاه‌پژوهی ایران خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994678

وب گردی

وب گردی