هر 5 دقیقه یک نفردرکشور دچار سکته مغزی می‌شود

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به اینکه در هر 5 دقیقه یک نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شود، گفت: درمان دارویی و مکانیکال دو روش جدید و موفقیت‌آمیز سکته مغزی در کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بابک زمانی در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره سکته مغزی ایران گفت: سکته مغزی امروزه قابل درمان است و روش‌های مختلفی در این زمینه در جهان استفاده می‌شود البته اقدام به موقع و تشخیص به هنگام در نجات جان بیمار و کاهش عوارض ناشی از سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: درمان از طریق دارو یا ترومبولیز وریدی (آرتی‌پی) و روش مکانیکال یا ترومبوکتومیمکانیکال از دو جمله روش‌های درمان امروزه سکته مغزی بوده که خوشبختانه در کشور ما این امکان محقق شده است.

هر 5 دقیقه یک مورد ابتلا به سکته مغزی در کشور داریم و سالیانه حدود 100 هزار نفر دچار این مشکل می‌شوند که کم‌تحرکی و سبک زندگی ناسالم از جمله عوامل بروز این بیماری است


رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت: در حال حاضر روش مکانیکال درمان سکته مغزی با برخی از چالش‌ها مواجه شده و به دلیل افزایش قیمت ارز تهیه این دستگاه برای بیمارستان‌ها مشکل است. از طرفی این دستگاه‌ها بسیار پیشرفته بوده و به دلیل تحریم‌های دشمنان واردات آنها به سختی انجام می‌گیرد.
زمانی گفت:‌در حال حاضر 60 بیمارستان در کشور مجهز به روش آر‌تی‌پی بوده و روش مکانیکالدرمان سکته مغزی اکنون فقط در 5 بیمارستان تهران و مراکز استان‌های تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و همدان محقق شده است.

در حال حاضر 60 بیمارستان در کشور مجهز به روش آر‌تی‌پی بوده و روش مکانیکالدرمان سکته مغزی اکنون فقط در 5 بیمارستان تهران و مراکز استان‌های تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و همدان محقق شده است


وی با بیان اینکه ارتقاء آگاهی مردم، مسئولان و پزشکان در زمینه درمان سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است، گفت: از طریق برگزاری کنگره سکته مغزی تلاش کرده‌ایم جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تشخیص و درمان این بیماری را ارائه دهیم.
زمانی به زمان طلایی درمان بیماران سکته مغزی اشاره کرد و گفت:‌ متوسط هر 5 دقیقه یک مورد ابتلا به سکته مغزی در کشور داریم و سالیانه حدود 100 هزار نفر دچار این مشکل می‌شوند که کم‌تحرکی و سبک زندگی ناسالم از جمله عوامل بروز این بیماری است.


رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت:‌ در زمینه داروی آر تی پی خوشبختانه در حال حاضر مشکلی نداریم و بسیاری از بیمارستان‌های از قبل این دارو را خریداری و تهیه کرده‌اند و امیدواریم در آینده با چالشی در این زمینه مواجه نشویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994681

وب گردی

وب گردی