ایران کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه است

رئیس مجلس کویت در دیدار سفیر ایران ضمن تأکید بر گسترش مناسبات پارلمانی دوجانبه، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه خواند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با «مرزوق الغانم» رئیس مجلس کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

مرزوق الغانم در این دیدار اظهار داشت: ایران کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه است و ما از همکاری و تبادل نظر مستمر دو مجلس استقبال می‌کنیم.

وی افزود: روابط و همکاری نزدیکی بین مجالس دو کشور برقرار است و این همکاری‌ها در قالب نشست‌های بین المجالس بین‌المللی و اسلامی نیز تبلور یافته است.

رئیس مجلس کویت با بیان اینکه همکاری‌های بین پارلمانی در چارچوب مشورت و رایزنی‌های متقابل شکل گرفته، اظهار داشت: آمادگی داریم تا روابط پارلمانی را هر چه بیشتر توسعه و گسترش دهیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب پارلمانی دو کشور اظهار داشت: اراده و تمایل متقابل از سوی همتای ایرانی شما آقای لاریجانی برای توسعه و تقویت روابط وجود دارد و این موضوعی است که مورد توافق طرفین است. اتخاذ مواضع مشترک پیرامون برخی موضوعات مرتبط به جهان اسلام از ویژگی‌های اصلی روابط پارلمانی دو کشور است.

محمد ایرانی اخیرا به عنوان سفیر جدید ایران در کویت منصوب شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 994699

وب گردی

وب گردی