نبود حمایت از 7 هزار اختراع صنعتی در کشور

عضو انجمن مخترعان کشور در نشست رونمایی از اولین شربت آهن "فروتونیک" براساس ساختار یونی، با اشاره به مضرات عوارض داروی آهن با ساختار مولکولی گفت:‌ تحقیق برای ساخت این دارو در سال ۸۵ آغاز شد و در سال ۸۹ در یکی از شرکت‌های داخلی، فرمول ساخت این دارو نهایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امید رجبی با اشاره به دریافت مجوز سیب سلامت و کد ثبت فرآورده‌ از سازمان غذا و دارو، افزود: تولید این داروی کاملا گیاهی به طور رسمی در تیر ماه سال ۹۷ در یکی از شرکت‌های دارویی کشور آغاز شده است ودر سطح داروخانه‌های کشور موجود است.
رجبی با تاکید بر این مطلب که تمامی داروهای آهن اعم از شربت، قطره، کپسول و...، بدون استثنا مل و نمک دارند، گفت: بدن بر پایه یون طراحی شده و مولکول آهن را نمی‌شناسد. آهن مولکولی، دندان‌های کودکان را سیاه می‌کند، یبوست و اسهال ایجاد می‌کند و باعث اختلال در عملکرد کبد می‌شود.
وی ادامه داد: آهن مولکولی طی ۱۰ دقیقه DNA سلول‌های خونی را نابود می‌کند. در حالی که داروی آهن با ساختار یون، هیچ کدام از این عارضه‌ها را ندارد. این شربت منطبق با نیاز بدن و صد درصد گیاهی و بدون عارضه است.
وی ادامه داد: سال 95 از سازمان دارو سیب سلامت را اخذ کردیم در آن زمان ما بودیم و یک کاغذ به نام مجوز، برای تولید به پول و سرمایه نیاز داشتیم و برای جذب سرمایه بسیار تلاش کردیم اما نتیجه‌ای نداد. سال 95 با مهندس بهزادی آشنا شدم و وی برای کمک به تولید این دارو اشتیاق نشان داد و جذب سرمایه کرد؛ تیرماه سال 97 تولید این شربت آغاز و وارد داروخانه‌ها شد.

7 هزار اختراع صنعتی در کشور به دلیل نبودحمایت‌ها، تجاری‌سازی نشده‌اند و تنها تعداد معدودی از آنها به ثبت رسیده‌اند


این مخترع با اشاره به وجه تمایز شربت فروتونیک با دیگر شربت‌های آهن توضیح داد: تمامی فرآورده‌های آهن در بازار ایران و خارج در تمام غالب‌ها به صورت مولکول آهن تولید می‌‍‌شوند که بدن آن را جذب می‌کند اما عوارض بسیاری دارد مانند سیاه شدن دندان‌ها، اختلال در کار کبد، همچنین ویتامین های بدن را از بین می‌برد و طی 10 دقیقه DNA مولکول‌های بدن را از بین می‌برد، شربت فروتونیک هیچکدام از این عوارض را ندارد بلکه اشتها آور و چاق کننده است قیمتش هم در بازار ایران رقابتی است.
مخترع شربت فروتونیک با اشاره به اینکه این شربت تولید ایران است و ایرانی‎ها باید از آن حمایت کنند گفت: وقتی بچه‌های این مرز و بوم توانسته‌اند دانشی را بومی کنند برای چه یک فرآورده آهن از کشورهای خارجی وارد می‌شود؟ شربت‌های وارداتی از 35 هزار تومان تا 75 هزار تومان در داروخانه‌ها وجود دارند اما ما شربت بسیار خوب و سالمی با هزینه کمتر و حجم بیشتر تولید کرده‌ایم که در حجم 220 سی سی و مبلغ 33 هزار تومان در داروخانه ها وجود دارد.

همکاری نکردن بخش‌های دولتی موجب می‌شود تا برخی ایده‌ها و تولیداتی که می‌توانند در کشور تولید شود به خارج از کشور هدایت شوند


وی افزود: معتقدم در آینده نه چندان دور فروتونیک راه خود را باز می کند و شعار ما این است «هر ایرانی یک شربت فروتونیک».
رجبی همچنین درباره صادرات این شربت به کشورهای دیگر تصریح کرد: تولید رسمی این دارو در قالب صنعتی از تیرماه رقم خورده و تا امروز چند کشور به عنوان کشور هدف مشخص شده‌اند که دنبال گرفتن مجوزهای مربوطه برای صادرات شربت فروتونیک به کشورهای دیگر هستیم.

تولید رسمی این دارو در قالب صنعتی از تیرماه رقم خورده و تا امروز چند کشور به عنوان کشور هدف مشخص شده‌اند که دنبال گرفتن مجوزهای مربوطه برای صادرات شربت فروتونیک به کشورهای دیگر هستیم


دبیرانجمن مخترعان کشور با بیان اینکه 7 هزار اختراع صنعتی در کشور به دلیل نبودحمایت‌ها، تجاری‌سازی نشده‌اند و تنها تعداد معدودی از آنها به ثبت رسیده‌اند گفت: اختراع‌ها زمینه‌ساز کارآفرینی در کشور است باید با نگاه باز و بدون ایجاد محدودیت‌ها با آنها برخورد شود و طبیعی است که حمایت از تولیدات دانش‌بنیان می‌تواند نقش مهمی در تولید و اشتغال صنعتی در کشور داشته باشد.
مهدی عباسی، دبیرانجمن مخترعان کشور در نشست خبری رونمایی از اولین شربت آهن "فروتونیک" براساس ساختار یونی گفت:‌ در تمامی کشورها زمانی که متوجه می‌شوند اختراعی در دست انجام است از همان زمان دانش‌بنیان محسوب می شود اما در ایران به این گونه نیست و فرایندی طولانی لازم است تا یک کالا یا اختراع گواهی دانش‌بنیان بودن را کسب کند.
وی با اعلام اینکه داروی مکمل آهن تولید شده دانش‌بنیان است و پایه گیاهی دارد، گفت:‌ همکاری نکردن بخش‌های دولتی موجب می‌شود تا برخی ایده‌ها و تولیداتی که می‌توانند در کشور تولید شود به خارج از کشور هدایت شوند.
در این نشست اعلام شد که فروتونیک تنها دستاورد مکمل آهن به شکل یونی بر پایه 100 درصد گیاهی است و کاملا مبتنی بر اصول داروسازی جالینوسی و مطابق ساختار بدن انسان ( برپایه یون ) طراحی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994755

وب گردی

وب گردی