اشرفی: جشنواره کتاب انقلاب اسلامی در‌ واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی‌ گفت: ۳۰ بهمن ماه، جشنواره کتاب انقلاب اسلامی را در‌ واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهیم کرد. در این جشنواره آثار اساتید و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی که پایان نامه و رساله دکتری‌ خود را در حوزه انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تدوین کرده اند، ارائه می شود.

دکتر‌ اکبر اشرفی، رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی‌ در‌ گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در زمینه برنامه های این مرکز در راستای تبیین اندیشه امام خمینی (ره) گفت: من در مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی مشغول به فعالیت هستم که در ذیل آن نیز یک پژوهشکده تعریف شده است، در حال حاضر این پژوهشکده هنوز فعال نشده و در حال پیش بردن مراحل اداری آن هستیم.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت هایی که در‌ زیرمجموعه مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی‌ انجام داده ایم، می توان به مصاحبه با اساتید درس وصایای امام اشاره کرد. همان طور که می دانید عنوان این درس در سال گذشته با تصویب شورای آموزشی دانشگاه تغییر کرد. اضافه شدن کلمه اندیشه به عنوان این درس منجر به گسترده شدن حوزه درسی‌ و بررسی اندیشه های حضرت امام از طریق این واحد درسی بود.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی‌ در ادامه گفت: نمره درس اندیشه و وصایای امام خمینی (ره) در مقطع لیسانس در معدل دانشجویان اثرگذار شد و این امر به بحث جدی گرفتن این درس منجر می شود.

وی اضافه کرد: همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، مصاحبهای از تمامی مدرسان درس اندیشه و وصایای امام خمینی (ره) در‌ سراسر‌ کشور‌ صورت گرفت. آخرین مصاحبه نیز در استان مرکزی صورت گرفت. برای این امر تیم هایی متشکل از اساتید تمامی استان ها و برخی از مقامات علمی، آموزشی و اجرایی تشکیل شده است. این شورا دارای ۵ عضو است که وظیفه مصاحبه از مدرسان این درس را به عهده دارند.

اشرفی بیان کرد: بر اساس مصاحبه های صورت گرفته، برخی اساتید مجوز لازم را برای ادامه تدریس دریافت کردند. قرار است برخی دوره های آموزشی برای سایر افراد در نظر گرفته شده است. به همین منظور در نظر داریم دوره های آموزشی و کارگاه هایی برای اساتید این حوزه برگزار کنیم تا بتوانیم در کیفیت ارائه مطالب مرتبط با اندیشه ها و راهبرهای امام خمینی (ره) مؤثر باشیم.

وی افزود: اقداماتی بر اساس قراردادهایی که در این زمینه در نظر گرفته شده، در زمینه پژوهش در اندیشه ها و آثار حضرت امام در دست داریم.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی‌ گفت: ۳۰ بهمن ماه، جشنواره کتاب انقلاب اسلامی را در‌ واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهیم کرد. در این جشنواره آثار اساتید و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی که پایان نامه و رساله دکتری‌ خود را در حوزه انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تدوین کرده اند، ارائه می شود. در حال حاضر‌ حدود هزار اثر از تمامی واحد ها به دست ما رسیده است، ان شاءالله این جشنواره در ۳۰ بهمن در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994759

وب گردی

وب گردی