سالیانه باید 10 درصد افزایش مالیات برخرده فروشی لحاظ شود

معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سالیانه باید 10 درصد افزایش مالیات برخرده فروشی لحاظ شود، گفت:‌ متاسفانه این مسئله اجرا نشده و شیوع بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با استعمال دخانیات است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالرحمان رستمیان در همایش سیگار و سیاست‌گذاری سلامت محور گفت: دخانیات مهمترین علت ابتلا به سرطان به شمار می‌رود و این در حالی بود که می‌توان از این مسله به میزان زیادی پیشگیری کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری کشور باید در جهت کاهش تقاضا و عرضه سیگار باشد و بر همین اساس لازم است که مالیات و عوارض دخانیات افزایش یابد و درآمد حاصل از آن جهت پیشگیری از بیماری‌ها و موضوعات سلامت محور استفاده شود.
معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ متاسفانه قیمت لبنیات در کشور افزایش یافته ولی دخانیات قیمت پایین دارد و باید کالاهای آسیب رسان علاوه بر افزایش مالیات بر آنها در دسترس مردم نباشد که این مسئله در بسیاری از کشورها مدنظر قرار گرفت و برخی به سمت کشوری عاری از دخانیات پیش رفته‌اند.
رستمیان با اشاره به ضرورت نگاه هوشمندانه دولت و سازمان مدیریت گفت: سالیانه باید افزایش 10 درصد از مالیات بر خرده فروشی را لحاظ می‌کردیم ولی متاسفانه این مسئله اجرا نشده است و باید سیاست‌گذاری‌ها سلامت محور باشد.
وی با اشاره به تاثیر استعمال دخانیات در بروز سرطان، پوکی استخوان و مشکلات قلبی عروقی گفت: افزایش مالیات و سیگار بسیار موثر است و این مسئله حتی بیشتر از افزایش تخت‌های بیمارستانی و موضوع شیمی درمانی اهمیت دارد. بنابراین همه باید تلاش کنیم جهت داشتن جامعه‌ای سالم پیش رویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994801

وب گردی

وب گردی