شبکه بزرگ  سارقان حرفه ای و دزدی های شبانه در زابل منهدم شد

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل از دستگیری اعضای شبکه بزرگ سارقان حرفه ای با 103 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: در پی سرقت های سریالی کابل های برق در تمامی مسیرهای شهری و روستایی شهرستان زابل و خسارت بالا به شبکه توزیع برق موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی و دیگر و رده های عملیاتی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات برای دستگیری سارقان حرفه ای ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری 12 این فرماندهی با یک سری تحقیقات میدانی به سرنخ هایی از تردد مشکوک یک دستگاه وانت پیکان در محدوده سرقت ها دست یافتند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران این فرماندهی با یک سری تحقیقات راننده خودرو را شناسایی و با کنترل نامحسوس این فرد و اطمینان از دست داشتن او در سرقت های اخیر ساعت 06:30 دقیقه صبح روز گذشته با هماهنگی قضائی او و 2 همدستش را که دارای چندین فقره سابقه کیفری هستند را در حال استراحت در مخفیگاهشان در محدوده خیابان امام خمینی (ره) شهر زابل دستگیر کردند.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 3000 متر کابل هوایی فشارقوی برق ،300کیلوگرم سیم مسی افشان،400متر سیم هوایی فشار متوسط مسی ،9دستگاه موتور یخچال و اسپیلت، 7دستگاه موتور کولر آبی و کنتور آب، 27دستگاه باطری خودرو، 2دستگاه موتورسیکلت، 46 دستگاه تلفن همراه، 5 قبضه سلاح شکاری به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل ادامه داد: متهمان با توجه به مستندات و ادله پلیسی طی چندین مرحله بازجویی های به عمل آمده به 38 فقره سرقت کابل برق، 47 فقره سرقت داخل خودرو ، 16فقره سرقت منزل، 2فقره سرقت موتورسیکلت در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان هامون، بلوار مدرس، منطقه وحدت آباد شهر زابل و روستاهای حاشیه شهر با همدستی 7 مرد جوان در سطح شهر زابل و روستاهای حاشیه این شهر و فروش آنها به یک مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی گفت: در ادامه این عملیات با هماهنگی مقام قضائی بلافاصله ماموران این فرماندهی 7 عضو دیگر این شبکه و مالخر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری اموال مسروقه دیگرکشف کردند.

وی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا گفت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت و ارتقاء احساس امنیت شهروندان تلاش می کند و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعاً مراتب را به مرکز فوریت های پلیس 110 گزارش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994819

وب گردی

وب گردی