عذرخواهی سفارت اسپانیا در بغداد از دولت عراق

سفارت اسپانیا در بغداد با انتشار بیانیه ای، از دولت و مردم عراق عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نخستین سفر پادشاه اسپانیا به عراق در چهار دهه اخیر بدون حاشیه نبود، جایی که هواپیمای حامل وی به اشتباه از پرچم دوران بعث استفاده کرد که نزدیک به سه دهه از زمان تغییر آن می گذرد.

فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا در حالی در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد بغداد شد که هواپیمای حامل وی هنگام فرود در این شهر، به جای پرچم کنونی عراق که حامل عبارت «الله اکبر» با خط کوفی است، پرچم دارای سه ستاره سبز رنگ را به اهتزاز درآورد که متعلق به دوران حکمرانی حزب منحله بعث می باشد.

سفارت اسپانیا در بغداد نیز بعد از ظهر امروز با انتشار بیانیه ایضمن عذرخواهی شدید از عراق به دلیل اشتباه روی داده در زمینه استفاده از پرچم این کشور هنگام فرود هواپیمای حامل فلیپه ششم، تاکید کرد که این مسئله در پایان سفر وی تصحیح خواهد شد.

سفارت اسپانیا در بغداد در بیانیه خود در این باره آورده است: از این که خلبانان ما صبح چهارشنبه هنگام فرود هواپیما در بغداد مرتکب اشتباه شده و یک پرچم قدیمی جمهوری عراق را استفاده کردند، به شدت عذرخواهی می کنیم و این اشتباه عصر امروز در پایان سفر تصحیح خواهد شد؛ سفر تاریخی پادشاه به صورت عالی در جریان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 994822

وب گردی

وب گردی