۷۰ درصد زندانیان معتادهستند/۵۵ درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۵۵ درصد طلاق ها در کشور مربوط به اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، صبح امروز در بازدید از روند اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر و خرده فروشان موادمخدر در مناطق شوش، مولوی و هرندی با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در منطقه شوش مولوی و هرندی گفت: مبارزه با مواد مخدر همانند جهاد است و از افرادی که وارد صحنه شدند بسیار سپاسگزارم.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر چند مقوله داریم که به ترتیب بحث ترانزیت و ورودشان به کشور، درمان، نحوه توزیع مواد مخدر در بین معتادین و معتادان متجاهر را داریم.

سردار مومنی افزود: معتادان متجاهر باید اولویت کوتاه مدت ما باشند و فورا جمع آوری و درمان شود.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد طلاق‌ها مربوط به مواد مخدر و ۷۰ درصد زندانیان معتادان هستند. مومنی افزود: در کمیته‌های پیگیری به جمع‌آوری معتادان متجاهر ۵ آسیب را بررسی می‌کنیم که مواد مخدر باید در اولویت آنها باشند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ماده ۱۵ قانون اساسی گفت: هر فردی معتاد باشد طبق قانون باید خودش را به مراکز درمانی معرفی کنند و اگر خودش را معرفی نکرد آن موقع مشمول ماده ۱۶ می شود.

وی ادامه داد: ماده ۱۶ می‌گوید هر فردی که خودش را معرفی نکرده و بعضاً اقدام به خرید و فروش مواد مخدر کرده، مجرم معرفی می‌شود که نیروی انتظامی باید با آن برخورد کند، ماده ۱۶ رویکردش جمع‌آوری ساماندهی و بعد از آن درمان است.

مومنی ادامه داد: ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران و ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم.

افزود: این طرح نباید مانند طرح‌های قبلی باشد، مهمترین دغدغه مردم این بوده که این معتادان بعد از جمع‌آوری مجدد آزاد و به جامعه بازگردند و دستگاه‌های مربوطه مانند شهرداری و بهزیستی باید اقدامات لازم را برای نگهداری معتادان انجام دهند.

مومنی تاکید کرد: نگهداری معتادان کار آسانی نیست و پلیس پایتخت برای حفظ وضع موجود باید توانی پیش از قبل بگذارند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: هرچه در این منطقه رفت و آمد بیشتر شود و مسئولان بیشتری رفت و آمد کنند امنیت اینجا بالاتر می رود.

مومنی در پایان تاکید کرد: بودجه در جهت کارهای عمرانی و فرهنگی و تخصصی اختصاص داده می شود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 994836

وب گردی

وب گردی