پنجمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

پنجمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی با حضور بیش از ۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر جلیلی‌فر معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه افتتاحیه این همایش، درخصوص گفتمان و تاثیر آن بر جامعه دانشگاهی، عنوان کرد: آموزش زبان انگلیسی در ایران تحت عنوان یادگیری واژه‌های زبان یا آواهای زبان، تلقی می‌شود که این بخش کوچکی از زبان است و باید بدانیم که در شرایط فعلی چگونه از زبان دوم استفاده کنیم.

وی افزود: در این همایش سعی کردیم نقش زبان را در جامعه، فرهنگ، سیاست، نگارش دانشگاهی و استفاده عامیانه آن بین مردم بررسی و نقش‌های زبانی که فراتر از دستور نگارش و زبان است را به جامعه علمی معرفی کنیم.


دکتر جلیلی‌فر با بیان اینکه در این همایش اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است تصریح کرد: اهداف درازمدت تاثیر طولانی مدت و با دوام دارند و می‌توانند خطوط علمی را ترسیم ‌کنند، اما دستاورد‌های کوتاه‌مدت این همایش باعث ایجاد انگیزه میان دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود که خوشبختانه به این هدف رسیده‌ایم.


وی افزود: همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی در سطح جهان شناخته شده است و معمولا بسیاری از افرادی که در این همایش شرکت می‌کنند، هر ساله حضور دارند و این امر نشان‌دهنده‌ دستیابی به اهداف درازمدت این همایش است.

دکتر جلیلی‌فر بیان کرد: ۲۰۰ مقاله از مجموع بیش از ۴۰۰ مقاله پذیرفته شده‌اند که موضوع بیشتر این مقالات در حوزه گفتمان و منظورشناسی است که ۵۰ درصد این مقالات شفاهی ارائه می‌شوند و مابقی به شکل ارائه به صورت نمایش و پوستر هستند.

گفتنی است این همایش با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن معلمان زبان انگلیسی استان خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز طی سه روز برگزار می‌شود و در این همایش بین‌المللی بیش از ۱۰۰ سخنرانی و 100 پوستر ارائه می‌شود و همچنین پنج کارگاه آموزشی نیز در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994838

وب گردی

وب گردی