وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در فعالیت ها و مسابقات قرآنی انتخاب شد

وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر حوزه فعالیت ها و مسابقات قرآنی توسط ستاد عالی مسابقات قرآن کشور انتخاب شده است که قطعا این موضوع، اتفاق ارزشمندی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه فرهنگی و دانش آموزان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجرای طرح «حفظ جزء 30 قرآن کریم» با مشارکت یک میلیون و 400 هزار نفر یعنی 10 درصد از کل دانش آموزان پیش بینی شده بود که این تعداد با استقبال دانشجویان روبه رو شد و یک میلیون بیشتر از جامعه هدف پیش بینی شده متقاضی داشت .

ثبت نام از متقاضیان همچنان ادامه دارد و علاقه مندان می توانند با ورود به سامانه http://serat.pt.medu.ir در این طرح شرکت کنند.

در واقع، افزایش آمار و اجبار و اصرار بر حضور دانش آموزان در طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم پذیرفته شده نیست و عوامل مربوطه در ادارات کل آموزش و پرورش، مدیران و معلمان بر این مساله اشراف دارند که باید با ابزار تشویق، دانش آموزان را به سمت این ارزش ها هدایت کنند.


همچنین جامعه هدف اصلی در این طرح، دانش آموزان دوره دوم ابتدایی (پایه های چهارم، پنجم و ششم) هستند که در این راستا کتابچه هایی در اختیار مدارس قرار داده شده تا دانش آموزان بتوانند از آنها استفاده کنند؛ متقاضیان می توانند آموزش های لازم را از طریق طرح 1452 (طرح بشارت) در سیمای جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.


با توجه به اینکه در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی- توصیفی است ملاک و سنجش توانایی و حفظ جزء 30 قرآن دانش آموزان با نظر و رای معلم است اما در دوره های متوسطه اول و دوم دانش آموزان محفوظات خود را به معلم ارائه کرده و در سامانه مذکور ثبت و در نهایت برگزیدگان اعلام می شود.


همچنین وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر حوزه فعالیت ها و مسابقات قرآنی توسط ستاد عالی مسابقات قرآن کشور انتخاب شده است که قطعا این موضوع، اتفاق ارزشمندی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه فرهنگی و دانش آموزان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 994854

وب گردی

وب گردی