ما برای روی کارآمدن دولت نقش کلیدی داشتیم/باید پاسخگو باشیم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری با بیان اینکه ما در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نقش کلیدی و اساسی داشتیم، گفت:همگان می دانند تمام توان خود را برای پیروزی دولت در ۹۲ و ۹۶ گذاشتیم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در دومین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با بیان اینکه امیدوارم این مجمع در جهت تقویت اصلاح طلبی در کشور باشد، اظهار داشت: در آستانه دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای آسیب شناسی چهل سال انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک مرجع گرانقدر رهبری انقلاب را بر عهده داشت و همه مردم پشت سر ایشان قرار گرفتند، گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بیانگر اهداف انقلاب بود و باید فرصت هایی که از دست دادیم را آسیب شناسی کنیم و در این بررسی کمتر به مصادیق بپردازیم و تعارف را کنار بگذاریم.

عارف تصریح کرد: باید دستاوردهای دهه های مختلف را در انقلاب بررسی کنیم تا متوجه شویم کجا سرمایه های اجتماعی کاهش پیدا کرده است و بهترین جمله انقلاب این است که بگوییم ما جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: برای نام کشور نامه های متعددی با امام راحل مکاتبه شد و امام راحل در اولین سخنرانی خود در بهشت زهرا (س) فرمودند که من به نمایندگی از مردم تصمیم می گیرم و این نشان دهنده نقش مردم است.

رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان متوجه فرمایشات امام خمینی می شویم که فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلام کمتر و نه یک کلام بیشتر. برای بازگشت به ارزش های انقلاب نباید از مردم عبور کنیم و خوشبختانه جایگاه مردم در قانون اساسی متعالی است و مهم است که به اجرای فصل سوم قانون اساسی متعهد باشیم.

عارف گفت: شعارهای انقلاب و وعده هایی که به مردم دادیم یادمان است و تحقق آنها مهم است.

وی همچنین ضمن مرور عملکرد جریان اصلاحات در دهه ۹۰ گفت: در کنگره گذشته به این موضوع در جمع شما اشاره کردم و در این دهه چهار گام برداشتیم که سه گام اول را بهتر از هر گام قبل برداشتیم. اگر رسانه های بیگانه را رصد کنید متوجه می شوید که بیشترین هجمه را به جریان اصلاحات داشتند.

عارف تاکید کرد: جریان اصلاحات کمتر تریبون دارند و کمتر سخن می گوید و بیشتر عمل می کند و با وجود هجمه ها هر گام را بهتر برداشتیم و در انتخابات مردم نشان دادند فاصله قابل توجهی میان آراء آخرین نفر لیست امید با اولین نفر لیست رقیب بود.

وی در ادامه با بیان اینکه فراکسیون امید مجلس باید برای تک تک بندهای برجام به مردم گزارش دهد، اظهار داشت: برنامه راهبردی در شوراهای همه شهرها داشتیم و باید گزارش عملکرد ارائه دهیم و وظایف قانونی شوراهای شهر مشخص است که محلی برای خدمت به مردم است و نه فعالیت های سیاسی و البته عملکرد خوبی در شوراها وجود دارد.

عارف همچنین با بیان اینکه ما در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نقش کلیدی و اساسی داشتیم، گفت:همگان می دانند تمام توان خود را برای پیروزی دولت در ۹۲ و ۹۶ گذاشتیم. البته الان گلایه های فراوانی هم داریم، به ویژه از وزرای اصلاح طلب. روی صحبت من به وزرای اصلاح طلب دولت است و مدیرانی که با برچسب اصلاح طلبی پست می گیرند، پایگاه خود را فراموش نکنند، نیمی از مردم به آنها رای دادند. ما به هر حال باید سال آینده پاسخگوی عملکرد دولت هم باشیم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در مورد شورای عالی اصلاحات گفت: مدتی فعالیت ها کند شده بود و با اجماع شورای سیاست گذاری آئین نامه ها نهایی شده و شوراهای استانی فعال خواهد شد که دستاورد عظیمی برای اصلاحات بود و در ادامه راه باید با انسجام وحدت بیشتر و مسئولیت پذیری بیشتر این شورا باید تقویت شود.

رئیس فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: تعامل با همه نهادهای کشور در راستای وحدت و اجماع ملی امری مهم است و ما باید عملکرد و چالش های جریان اصلاحات و رویدادهای مهم انتخابات را در چهار دهه برای آینده نقل کنیم.

عارف گفت: مسئله آموزش و پرورش امری حیاتی و ضروری است و انقلاب ایران انقلابی فرهنگی بود و باید توجه کنیم چقدر اهداف فرهنگی انقلاب تا چه میزان محقق شده و معلمین در این مهم چقدر نقش داشتند.

وی افزود: نگاهی که حضرت امام در مورد جایگاه معلم بارها سخن گفتند، آیا ما در این مسیر حرکت کردیم؟ واقعیت این است که با نگاه شعارگونه نمی توان نگاه قیم مآبانه را در آموزش و پرورش پیش ببریم که با کمبود منابع مواجه است.

رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: باید برای منابع تعلیم و تربیت به طور جدی توجه شود و مطالبات و منزلت معلم را به درستی محقق کنیم و تا دغدغه های معلم حل نشود نمی توان به آرمان ها دست یافت و معلم باید منزلت بالایی را کسب کند و این فقط یک تصمیم دولتی نیست و تضمیمی اجماعی در کل کشور است.

عارف با اشاره به سبک آموزش با نگاه کمی به آموزش گفت: ما اُفت کیفی را در علوم پایه خواهیم داشت و راهکار ارتقاء شاخص های کیفی باید اولویت باشد.

کد خبر: 994856

وب گردی

وب گردی