آموزش در دانشگاه باید در خدمت انقلاب اسلامی ایران باشد

بمناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر دومین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی بسیج کارمندان ادارات کل استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از رشت، دکتر ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی بسیج کارمندان ادارات کل استان گیلان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در مجموعه ورزشی این واحد دانشگاهی برگزار شد با گرامیداشت ایام ا... دهه فجر ، گفت : در آستانه ورود به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و باید همیشه یاد کنیم از شعاری که ملت ایران در جهل سال قبل با عنوان " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران " سر می دادند.

وی ادامه داد: به یاد خواهیم آورد که ملت عزیز و شریف ما در سال 1357 استقلال و آزادی خود را تحت لوای حکومت اسلامی درخواست می کرد و جا دارد به یاد داشته باشیم که در این چهل سال چه گذشت و خواسته ملت ایران را دشمنان بر نتابیدند مانند استکبار و چه کارهایی که انجام شد مانند جنگ تحمیلی، ترور ها، فتنه و تحریم ها که جایگاه یک سوال همیشه باقی می ماند که ملت ایران در طول این چهل سال چگونه مقاومت کرد و چگونه این جایگاه را نزد جهانیان پیدا کرده است.

دکتر چیرانی تصریح کرد: تقریبا در تمام معادلات، بسیج از جایگاه خاصی برخوردار است و بسیجی و ایثارکردن زبانزد جهانیان شده است و لذا باید از خود بپرسیم که بسیج چه کاری انجام می دهد که در سطح دنیا به این شکل از آن یاد می کنند در جواب باید گفت که این مقاومت ها و رفتار بسیجی ملت ایران بود که باعث شد ایران اسلامی به این جایگاه دست پیدا کند.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: مسابقاتی که الان میزبانش هستیم باید ارتباط بسیج با دانشگاه را توصیف کند، ما در دانشگاه به همین رفتار بسیجی نیاز داریم و انقلاب اسلامی باید دانشگاه هایی در حد تراز انقلاب اسلامی داشته باشد.

دکتر چیرانی خاطر نشان کرد: ما اگر آموزشی هم در دانشگاه داریم، باید در خدمت انقلاب اسلامی باشد حتی باید فکر کرد که چه رشته هایی باید آورده شود که مورد نیاز انقلاب در شرایط کنونی است. مهارت هایی که باید آموزش داده شود و چه چیزی را باید پژوهش کنیم که مشکلات واقعی خود را بسیجی وار حل کنیم وفرهنگ باید در رفتار همه ما دیده شود لذا باید دانشگاه در صف اول تبیین این مباحث باشد و امیدوارم تمام همکاران من در سطح دانشگاههادر این امر کوشا باشند.

کد خبر: 994861

وب گردی

وب گردی