دانشگاه هنر نمایشگاه «هنر پته دوزی» برگزار می کند

دانشگاه هنر به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی نمایشگاه «هنر زیبای پته دوزی» را که از صنایع دستی استان کرمان است، در این دانشگاه برگزار می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز آموزش‌های هنری و تخصصی دانشگاه هنر، نمایشگاه صنایع‌دستی پته دوزی که هنر سوزندوزی خاص استان کرمان است به مناسبت دهه فجر و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ بهمن‌ماه در محل نگارخانه دانشگاه هنر برگزار می شود.

آثار شرکت داده شده در این نمایشگاه مربوط به آموزه های هنرجویان پته دوزی این مرکز که اکثراً بانوان فعال در عرصه صنایع دستی هستند، است.

هنرمند پته دوز باکمک سوزن، نقوشی ذهنی را که ملهم از پندارها و بینش های شخصی اش است، به وسیله بخیه‌های نخی رنگین بر زمینه ی ‌پارچه پشمی ضخیمی (عریض) می نشاند. در این نمایشگاه کاربرد پته دوزی در صنایع دستی، تزئینی، طراحی لباس و زیورآلات کاملاً مشهود است.

این نمایشگاه در نگارخانه هنر به نشانی خیابان انقلاب، چهارراه ولی‌عصر، کوچه بالاور، ساختمان شماره ۲ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر جهت بازدید علاقه‌مندان ازساعت ۱۱ تا ۱۷ دایر خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت مرکز به نشانی www.azadart.ir مراجعه کنند.

نمایشگاه فوق به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر و از میان آثار برگزیده هنرجویان و مدرسان مرکز آموزش‌های هنری و تخصصی این دانشگاه، از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ بهمن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994869

وب گردی

وب گردی