دومین مسابقات برنامه نویسی دانشجویان پیام نور برگزار می شود

دومین دوره مسابقات سراسری ACM دانشگاه پیام نور، به میزبانی دانشگاه پیام نور مشهد، هفته نخست اسفند ماه امسال، برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، این دوره از مسابقات در روزهای 4 و 5 اسفند ماه برگزار می شود و هدف از برگزاری این مسابقات هویت بخشی به فعالیت های علمی، شناسایی استعدادهای برنامه نویسی و ایجاد انگیزه است.

در واقع، ساماندهی و حمایت از تیم های برگزیده جهت شرکت در مسابقات جهانی، کمک به شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای مبتکر دانشگاه در زمینه برنامه نویسی، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و معرفی آنها به صنعت و ایجاد کار افرینی، تشویق جوانان مستعد و خلاق و گسترش انگیزه و روحیه خودباوری، تولید نرم افزار های بومی و خودکفایی و کاربردی کردن دانش کامپیوتر از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ACM دانشجویان پیام نور است.

دانشگاه پیام نور در حوزه علوم کامپیوتر موفق به برگزاری پنج المپیاد علمی شد اما در حوزه برنامه‌ نویسی دانشجویی این دومین مسابقه و رویداد علمی است که در استان خراسان رضوی و به میزبانی مرکز مشهد برگزار می شود.

سوالات مسابقه به زبان انگلیسی است حتی زبان برنامه نویسی و استانداردهای مسابقه منطبق بر قوانین مسابقات جهانی است و داوران به انتخاب کمیته علمی با توجه به رزومه کاری از بین دانشگاه های مختلف انتخاب خواهند شد.

همچنین شرایط ثبت نام به گونه ای است که اعضای تیم حتما باید از یک دانشگاه و نیز دانشجو باشند و سبک سوالات به گونه ای طراحی شده که مطابق با مسایل روز صنعت و فناوری باشد.
انتهای پیام/

کد خبر: 994871

وب گردی

وب گردی