متلاشی شدن دوباند بزرگ سرقت های  زنانه در مشهد

 فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری گردانندگان 2 باند بزرگ سرقت های کشوری زنانه در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمد کاظم تقوی در تشریح این عملیات ضربتی، گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی از شهروندان در هسته مرکزی شهر مشهد، دستورات لازم برای پیگیری سریع موضوع صادر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: تیم های دایره تجسس کلانتری 34 بانوان مشهد، طرح عملیاتی ویژه ای را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: افسران پلیس زن در مرحله اول این عملیات، با کنترل و مراقبت های نامحسوس 2 زن جوان که از عاملان این سرقت ها بودند را در حال ارتکاب جرم دستگیر کردند اما یکی از همدستان آنها متواری شد.

سردار تقوی گفت: در بازرسی از 2 متهم پرونده 6 دستگاه گوشی تلفن همراه، 2 میلیون و 300 هزار تومان وجه نقد ، 3 عدد عینک به ظاهر طبی با فرم بزرگ که در سرقت ها برای تغییر چهره استفاده می شد و نیز 3 قطعه کارت عابر بانک مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: ماموران کلانتری بانوان در ادامه پیگیری های خود همدست دیگر 2 زن جوان را که از صحنه گریخته بود، شناسایی و دستگیر کردند؛ بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است این متهمان در تمامی استان های کشور مرتکب سرقت های تیزدستانه و جیب بری شده اند.

سردار تقوی تصریح کرد: افسران کلانتری بانوان در تحقیقات تکمیلی این پرونده به سرنخ های دیگری دست یافتند که چهره 9 نفر دیگر از طراحان و عاملان کیف زنی و جیب بری از شهروندان را نمایان می کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: سردسته این متهمان که هفت زن و 2 مرد هستند، مادربزرگ خانواده است که با اقدام سریع ماموران کلانتری بانوان و پس از کنترل و مراقبت های پوششی دستگیر شدند.

سرنخ فروش گوشی های سرقتی در خارج از کشور

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 14 دستگاه گوشی تلفن همراه، 3 هزار دلار ، 4 حلقه انگشتر، 3 رشته گردنبند طلا ، 9 میلیون تومان وجه نقد و دیگر وسایل سرقتی کشف شد.

وی گفت: بررسی های پلیسی حاکی از آن است، متهمان برابر سرنخ های موجود در تمام استان های کشور مرتکب سرقت شده اند؛ اعضای این باند گوشی های مسروقه را با یک دستگاه خودرو سواری ریو سفید رنگ به یکی از کشورهای همسایه انتقال داده و در آنجا به فروش می رساندند.

سردار تقوی در خاتمه گفت: تحقیقات از اعضای این دو باند بزرگ برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این دو پرونده که در مناطق شلوغ و پرتردد از زنان کیف زنی و سرقت می کردند و نیز کشف سرقت های انجام شده از سوی پلیس ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994921

وب گردی

وب گردی