قطعا تا پایان سال 98 مشکلی در تامین دارو در کشور نداریم

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم اطمینان داشته باشند که برای داروهای اساسی و حیاتی بیماران کمبودی وجود ندارد و حتی تا پایان سال آینده مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سعید نمکی گفت: اولویت تخصیص اعتبارها در سال جاری با طرح‌هایی است که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ قابل بهره برداری هستند.

وی افزود: کمبود تخت بیمارستانی در کشور نداریم اما توزیع تخت‌ها عادلانه نیست و برای برطرف کردن این مشکل، با تکمیل طرح‌های نیمه تمام توسط دولت و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی با حمایت تسهیلات دولتی و جذب کمک خیرین اقدام خواهیم کرد.

سرپرست وزارت بهداشت با تقدیر از مشارکت شهروندان نیکوکار تاکید کرد: نزدیک به ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی را با کمک خیرین سلامت در حال ساخت داریم که باید کمک‌های آنها در تهیه دارو، رسیدگی به بیماران سرطانی، درمان سرپایی و شیمی درمانی را به آن اضافه کرد.

نمکی تصریح کرد: به هر میزانی که خیرین سلامت در ساخت بیمارستان و مراکز درمانی مشارکت کنند وزارت بهداشت نیز به همان میزان کمک می‌کند.

گفتنی است، چهار طرح درمانی، رفاهی و آموزشی با اعتباری حدود ۳۰۳ میلیارد ریال امروز جمعه در آئینی با حضور سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان شهرستانی در کاشان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 994941

وب گردی

وب گردی