افزایش ۲۰ برابری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، حدودا 4هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور وجود داشت؛ اما پس از انقلاب اسلامی این تعداد به 90 هزار نفر رسیده است.

دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های علمی و پژوهشی بسیار وسیع و درخشان است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران در طول این چهل سال، تربیت نیروی انسانی اندیشمند و فاخر است؛ این نیروی انسانی قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست به طوری که قبل از انقلاب، وضعیت چندان خوبی را در تربیت نیروی انسانی متفکر و نخبه شاهد نبوده ایم.

رنجبر با اشاره به القائات شبکه های بیگانه و ضد انقلاب مبنی بر ناامید کردن مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی گفت: ما درباره دستاوردهای پژوهشی و علمی کشور پس از انقلاب اسلامی، مستندات بسیاری در اختیار داریم؛ لذا شبکه های بیگانه نیز اگر مستنداتی درباره عدم موفقیت جمهوری اسلامی در اختیار باید دارند ارائه کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، حدودا 4 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور وجود داشت؛ اما پس از انقلاب اسلامی این تعداد به 90 هزار نفر رسیده است؛ همچنین تعداد دانشگاه های کشور و پژوهشگرانی که در سطوح ملی و بین المللی افتخار‌آفرینی می کنند، به شکل چشمگیری افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: موضوعاتی که رسانه های بیگانه و ضد انقلاب در حال القاء کردن به ذهن مردم ایران هستند، به طور کامل باطل است؛ زیرا که تمامی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران بر اساس مستندات محکم و قوی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994956

وب گردی

وب گردی