مسکو به اقدامات آمریکا پاسخ و واکنش نشان می دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اعلام کرد مسکو به این اقدام واشنگتن پاسخ و واکنش لازم را نشان می دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفت: مسکو به اقدامات آمریکا پاسخ و واکنش لازم را نشان می دهد.

زاخاروا در ادامه اعلام کرد: آمریکا برای خروج از این پیمان به دنبال بهانه تراشی است زیرا خروج این کشور از پیمان منع موشک های هسته ای هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.

لازم به ذکر است «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا روز شنبه 2 فوریه تعهدات خود در چهارچوب پیمان منع موشک های میان برد با روسیه را به حال تعلیق درآورده و روند خروج از آن را آغاز می‌‌کند».

در همین ارتباط «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود: ایالات متحده آمریکا پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه را به حالت تعلیق در می آورد.

ناتو نیز در بیانیه جداگانه‌ای یادآوری کرد که «آزمایش، تولید و استفاده مخفیانه روسیه از سامانه موشکی 9M729 برای امنیت اروپا و اقیانوس اطلس خطرناک است».

انتهای پیام /

کد خبر: 994977

وب گردی

وب گردی