مهم ترین خطری که ایمان را تهدید می کند ظلم است

رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هیچ سرمایه انسانی مثل سرمایه ایمان نیست، خداوند بیش از بیست بار متذکر می‌شود که مواظب ایمانتان باشید، دزدهای ایمان در کمین شما هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام محمدیان رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در چهلمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی که با عنوان « نشست شهید محمدحسین حدادیان» در حال برگزاری است، گفت: هیچ سرمایه انسانی مثل سرمایه ایمان نیست، خداوند بیش از بیست بار متذکر می‌شود که مواظب ایمانتان باشید، دزدهای ایمان در کمین شما هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خواص هم گرفتار راهزنان ایمان شده‌اند، ادامه داد: زبیر سیف الاسلام بود اما در نهایت در مقابل امام علی (ع) شمشیر کشید، یا در همین چهل سال انقلاب کسانی بودند که به شدت پایبند به انقلاب و اسلام بودند اما به تدریج و با مرور زمان چرب و شیرین دنیا تعلقاتی در وجود برخی ها ایجاد کرد و نور و جاذبه ایمان را کم کرد و صرفا یک شکل و قالب از دین باقی می ماند.

محمدیان تصریح کرد: برای حفظ ایمان فقط یک راه وجود دارد آن هم این است که یک مرتبه بالاتر بیاییم، این مرتبه بالا رسیدن به تقوا است، تقوا انسان و ایمانش را حفظ می کند. قران می گوید: مهم ترین خطری که ایمان شما را تهدید می کند ظلم است، نگذارید ظلم به ایمانتان نزدیک شود. ظلم هم دو نوع است ظلم به نفس و ظلم به بندگان خدا.

وی یادآور شد: در بحث ظلم به بندگان خدا معمولا مسئله انصاف مطرح می شود، یعنی ما بیش از همه در بحث انصاف است که دچار ظلم می شویم. انصاف بسیار مسئله مهمی است حتی قبل از عدل مطرح می شود. انصاف یعنی حسن و قبح به صورت متواضع ببینیم، به این معنا که نباید در قضاوت ها و تحلیل هایی که داریم حب و بغض شخصی را دخیل کنیم.

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: انصاف بیش از همه مربوط و در برخورد با مخالفان است چرا که در قبال دوستان انصاف معمولا رعایت می شود، معمولا عیب دوستان کوچک و عیب دشمنان بزرگ شمرده می شود. ما در فعالیت های اجتماعی و تحلیل ها باید این انصاف را رعایت کنیم. فرق مومن با دیگران این است که حتی با کسی که منصف نیست باید منصفانه برخورد کنیم. البته ما با افراد عادی باید منصفانه برخورد کنیم و با مومنان با ایثار رفتار کرد.

محمدیان اظهار داشت: ما خودمان باید منصف باشیم، نباید ظلم کنیم و مهم تر آنکه در مقابل ظلم هایی هم که رخ می دهد سکوت نکنیم، موظف هستیم در مقابل ظلم ها بایستیم، فریاد بزنیم، از مظلوم حمایت کنیم و سکوت نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994982

وب گردی

وب گردی