پیشرو بودن سازمان صنایع دریایی در استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

سازمان صنایع دریایی، استفاده از ظرفیت و توانمندی فناوران بومی را از سال‌ها پیش، با ساخت کشتی‌های جنگی، هاورکرافت‌ها و زیردریایی‌ها آغاز کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در حوزه‌ پیشرانه‌های دریایی با هدف معرفی دستاوردها و سطح توان فنی مهندسی شرکت‌های داخلی، به همت مرکز فن‌بازار ملی معاونت علمی و شرکت فن‌بازار بین‌المللی ایرانیان، در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد.

اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن‌بازار ملی معاونت علمی در این نشست گفت: تمرکز لایه‌های نهادسازی و قانون‌گذاری همواره به توسعه فناوری معطوف بوده است. آنچه از آن غافل مانده‌ایم توسعه‌ی بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مرکز فن‌بازار ملی معاونت علمی، برگزاری رویدادهایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان را با بازارها و صنایع بزرگ و همچنین صنایع دولتی که در برخی موارد بازار احتمالی این شرکت‌ها هستند، روبرو می‌کند.

به گفته قنبرپور، این رویدادها قابلیت مواجهه‌ی سازمان‌های بزرگ را با تعداد زیادی از تأمین‌کنندگان محصولات موردنیازشان را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های پیشین در سایر حوزه‌های تخصصی همچون گاز، عمران، توسعه‌ی شهری، فولاد، خودرو و سلامت افزود: نشست‌های بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی نقطه‌ی آغازین برقراری ارتباط بین طرفین عرضه و تقاضاست.

رئیس مرکز فن‌بازار ملی معاونت علمی توضیح داد: چنانچه فناوری موردتقاضا موجود نباشد، مرکز فن‌بازار ملی معاونت علمی با ابزارهای تخصصی ازجمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین تأمین تضمین‌های بانکی، نسبت به تضمین عملکرد شرکت‌ها برای تحقیق و توسعه و تولید دانش فنی موردنیاز اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که سازمان‌ها برای تأمین محصولات موردنیاز خود از خارج از کشور دارند، مذاکراتی در حال انجام است تا با تقویت توان داخلی نسبت به رفع این دست نیازها به‌گونه‌ای عمل کنیم. در نظر داریم توسعه‌ی بازار پایداری را شاهد باشیم. به‌طوری‌که رفع محدودیت‌ها، تهدیدی برای تولیدکنندگان به شمار نیاید.

سازمان صنایع دریای در استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو است

حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی در رابطه با حضور سازمان صنایع دریایی در این نشست گفت: سازمان صنایع دریایی یکی از سازمان‌های پیشرفته درزمینه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ضمن اشاره به بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در سازمان صنایع دریایی بیان کرد: این سازمان استفاده از ظرفیت و توانمندی فناوران بومی را از سال‌ها پیش، با ساخت کشتی‌های جنگی، هاورکرافت‌ها و زیردریایی‌ها آغاز کرده است.

صابری همچنین به نخستین ناوچه‌ی ایرانی به نام جماران که با استفاده از دستاوردهای یک شرکت دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسیده است، توضیح داد: دسترسی به دانش فنی غیر ایرانی برای سازمان‌های بزرگی چون سازمان صنایع دریایی بسیار آسان بوده است؛ ولی این سازمان حضور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و بهره‌برداری از فناوری‌های بومی را ارجح دانست.

وی افزود: در هفته‌های گذشته نیز شاهد حضور مجموعه شرکت‌های صا ایران در این پارک بوده‌ایم و امید آن می‌رود همکاری‌های مستمر در برای توسعه بازار شرکت‌ها را در آینده آغاز کنیم.

پارک فناوری پردیس معاونت علمی در نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در حوزه‌ی پیشرانه‌های دریایی، میزبان فرهاد امیری معاون وزیر دفاع و رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور و نیز پیمان جعفری تهرانی مشاور عالی وزیر دفاع بود.

در این دیدار همچنین جمعی از مدیران سازمان صنایع دریایی، مدیران دریابانی فرماندهی مرزبانی ناجا و ستاد توسعه فناوری‌های صنایع دریایی حضور داشتند. بیست‌وسه شرکت دانش‌بنیان و فناور از سراسر کشور در این نشست به ارائه‌ی دستاوردها و دانش فنی خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994997

وب گردی

وب گردی