سرسبزی دانشگاه‌های کشور با استفاده از آب‌های پسماند تامین می‌شود

دانشگاه های کشور با استفاده از آب های بارندگی وغیر متعارف در محیط خوابگاهی و اداری و توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های فناوری دانشگاه ها سر سبز می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی درباره اجرای این طرح اظهار کرد : طرح سرسبز کردن دانشگاه ها و استفاده از آب های متعارف و غیر متعارف در محیط خوابگاهی و اداری دانشگاه ها از سوی این ستاد و با همکاری وزارت علوم در 5 دانشگاه کشور به صورت پایلوت اجرایی می شود .

وی با اشاره به این موضوع که اجرای این طرح از طریق شرکت های دانش بنیان اجرا می شود گفت: بر اساس توافقات انجام شده قرار است تا این طرح به صورت پایلوت در 5 دانشگاه و با استفاده بهینه از آب-های متعارف و غیر متعارف از جمله پساب ها، آب بارندگی باران و نیز مدیریت پسماندها در دانشگاه ها انجام شود.

ابراهیمی افزود: شرکت های دانش بنیان با ارائه یک بسته فناوری کاربردی باید بتوانند از آب های غیر متعارف و با مدیریت پسماندها فضای دانشگاه های مورد نظر از فرصت های موجود به صورت اقتصادی بهره‌برداری کنند .

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ستاد در نظر دارد تا بخش خصوصی را از طریق عرضه بسته فناوری منتفع کند و بدون تأمین اعتبار دولتی به صورت مستقیم آب مورد نیاز فضای سبز داخل دانشگاه ها تأمین شود و با روش-های فناورانه پسماندها و آب های غیر متعارف نیز با مدیریت صحیح بهره وری شود .

ابراهیمی همچنین ابراز کرد: در حال حاضر طرح سرسبزی فضای دانشگاه ها در 5 دانشگاه گلستان، اراک، تربیت مدرس، بیرجند و ساری در حال اجرا است و درصورت بررسی نتیجه اجرا و رضایت از آن در سایر دانشگاه های کشور این طرح اجرایی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995017

وب گردی

وب گردی