نباید به بهانه بومی سازی از دانش سایر کشورها محروم باشیم ​

مدیرعامل شرکت توسعه دانش و فناوری های نوین در زمینه آموزش کارآفرینی با اشاره به این که در حوزه تولید محتوا خوب عمل نکرده‌ایم، گفت: محتواهای تولید شده حوزه کودک در کشور تا کنون به گونه‌ای بوده است که قابلیت رقابت با سایر کشورها را ندارند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، عطیه فلاح شهیدی مدیرعامل شرکت توسعه دانش و فناوری های نوین در زمینه آموزش کارآفرینی، با اشاره به اینکه در حال حاضر متولیان تولید محتوا در حوزه کودک وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌اند، بنابراین نیازمند متولیان دیگری هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات می تواند به عنوان متولی فضای مجازی در حوزه تولید محتوای کودک در فضای مجازی وارد شود و خلاءهای متولیان را پوشش دهد.

وی افزود: در سال های اخیر کارشناسان در اتاق های در بسته کار کرده اند و بدون اینکه در جامعه کودکان حضور داشته باشند کتاب هایی در زمینه کودک تولید و این کتابها را نیز سازمان بهزیستی با تیراژ بالا به مهدهای کودک ارسال می کند که در این میان محتوایی که آموزش و پرورش رد کرده است برای تدریس اجباری در مهدهای کودک دیده می شود و این رفتار، سلیقه ای عمل کردن است که مشکلاتی را برای کودکان ایجاد می کند.

فلاح شهیدی با بیان اینکه در بخش تولید محتوا از سازمان های متولی می توان کمک گرفت، خاطرنشان کرد: تولید محتوا یک برنامه مفصل است که برای تولید آن حدود 3 تا 4 سال زمان لازم است اما در این زمینه برخی نهادها یک نفر را متولی قرار می دهند تا همه این کارها را انجام دهد که این روش صحیح نیست.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش وفناوری های نوین در زمینه آموزش کارآفرینی تاکید کرد: در تولید محتوا در حوزه کودک باید همه مختصات وضعیت ظاهری، روانشناسی، ادبیات کودک را در نظر گرفت اما متولیان همه این نکات را مدنظر قرار نمی دهند.

وی با اشاره به تولید محتوا در نرم افزار «کارا و کوشا» بیان کرد: در این زمینه یک کار تمام تحقیقی از پژوهش های موجود در دنیا انجام شد که نظرات کارشناسان مختلف از کشورهای گوناگون را لحاظ کردیم و محتوای پایلوت آن سه سال به طول انجامید.

فلاح شهیدی با اشاره به بومی سازی تولیدات خارجی خاطرنشان کرد: ما نباید خودمان را به اسم بومی سازی از دانش خارج از کشور محروم کنیم. دانش بومی دارای انجمنی در دنیاست که استانداردهایی دارد.

وی تاکید کرد: محتوای تولید شده ما رقابت پذیر با محتواهای کشورهای دیگر نیست،یا دست کم تاکنون نبوده، بنابراین مخاطب زیادی جذب آن نمی شود باید به تجربیات جدید احترام بگذاریم و از آنها بهره بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 995023

وب گردی

وب گردی