توسعه کارخانه‌های نوآوری در کلانشهرهای کشور برای بهره‌مندی از ایده جوانان

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، گفت: باید تلاش کنیم الگوی کارخانه نوآوری که در تهران راه اندازی شده است، در کلان شهرهای کل کشور توسعه یابد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی با اشاره به ضرورت توسعه الگوی کارخانه نوآوری در کشور، گفت: شهر مشهد دومین شهری است که به کارخانه نوآوری مجهز می شود.

وی افزود: تا شهریور سال آینده، کارخانه نوآوری شهر مشهد در مجموعه کارخانجات کوکاکولا بهسازی و راه اندازی خواهد شد و مردم و جوانان این شهر از مزایای آن بهره مند می شوند.

به گفته قادری‌فر، باید این الگو را در کلان شهرهای کشور توسعه دهیم تا ایده های جوانان به ثمر برسد و کشور نیز از تخصص آنها بهره بگیرد.

در کارخانه نوآوری آزادی، شرکت‏‌های مختلفی از جمله آواتک (شتابدهنده فناوری)، شزان (شتابدهنده در زمینه فناوری‌های همگرا)، نوآوا(خدمات‌دهنده تخصصی استارتاپ‌ها)، آواگیمز (شتابدهنده تخصصی بازی‌سازی) و هم‏‌آوا (شرکت تخصصی در زمینه ارائه خدمات زیرساختی و عمومی) با مدیریت و راهبری پارک فناوری پردیس معاونت علمی جمع شده‌‏اند تا به نحوی موثرتر و مکمل هم، نقشی پیشرو در حمایت از زیست بوم استارتاپی و نوآوری ایران ایفا کنند. این کارخانه با ارائه خدمات متنوع به استارتاپ‌ها زمینه رشد آن‌ها را در مرحله ابتدایی فراهم می‌آورند.

مرکز خدمات فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف نیز از مراکز فناورانه، توسعه‌ای و تولید راهکارهای پیشرفته فناوری در خاورمیانه است. در این مرکز بیش از ۶۰۰ متخصص بر روی حوزه‌هایی نظیر داده‌های حجیم، رایانش ابری، اینترنت اشیاء، زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های ارائه خدمات ارزش افزوده مخابراتی، خدمات الکترونیکی، سلامت و مدیریت انرژی مشغول به فعالیت هستند.

همچنین در باشگاه کسب و کار دانش بنیان نیز ۳۰ کسب و کار نو (استارت آپ) مشغول فعالیت هستند. نوآوران حاضر در این مرکز از دانشگاه‌های مختلف حضور دارند. از دیگر مزایای این باشگاه این است که در کنار شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های نو (استارت آپ ها)، شرکت‌های خصوصی و تجاری نیز حضور دارند. همچنین قرارداد‌هایی در این مرکز میان مراکز دانش بنیان و شرکت‌های تجاری منعقد می‌شود. این باشگاه با تکیه بر دانش فنی نیروهای متعهد و متخصص خود تلاش می کند تا نقشی موثر را در جهت رفع نیازهای کشور ایفا کند و با جذب نیروهای نخبه و بکارگیری آنها در بالاترین سطح خود از خروج آنها از کشور جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995055

وب گردی

وب گردی