طرح پایش، پژوهش‌های جزیره ای را کاهش می دهد/ در فاز بعدی طرح پایش، رشته‌های جدید ایجاد خواهیم کرد

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در فاز بعدی طرح پایش با توجه به یافته های علمی و چالش های موجود، قطعا به ایجاد رشته های جدید نیاز پیدا خواهیم کرد.

دکتر بهروز طهماسب کاظمی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص وجود تغییرات احتمالی در پذیرش دانشجویان در راستای طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در واقع طرح پایش در مقطع فعلی ارتباط خاصی با دانشجویان جدید ندارد.

وی ادامه داد: موضوع اصلی طرح پایش، هدفمند کردن پژوهش های تحصیلات تکمیلی است که شامل پایان نامه ها و رساله های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود.

طهماسب کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر نظام پژوهشی کشور عموما به صورت نقطه ای و جزیره ای است و به ندرت پیش می آید که چند گروه علمی و دانشگاهی با همکاری و هم‌فکری یکدیگر به حل یک چالش یا انجام یک تحقیق بپردازند.

وی افزود: ما برای حل مسائل کلان و پیچیده کشور باید بتوانیم همگرایی را بین اعضای هیأت علمی، نخبگان و متخصصان حوزه های مختلف و همچنین پژوهش های تحصیلات تکمیلی برقرار و تقویت کنیم تا بتوانیم خروجی های منجسم و هدفمندی را به دست آوریم.

طهماسب کاظمی بیان کرد: طرح پایش قصد دارد تا چالش های کلان موجود در کشور را توسط دانشجویان، تبدیل به مسائل خردتر و جزئی‌تر در یک نظام موضوعی و هدفمند کند و در راستای حل آن ها گام بردارد.

وی در پایان تاکید کرد: ما در مرحله بعدی طرح پایش قطعا نیاز پیدا می کنیم با توجه به یافته های علمی، چالش ها و نیازهای موجود، رشته های جدید ایجاد کنیم و پژوهش های نظام آموزش عالی را هدفمند و معنادار کنیم تا بتوانیم در حل مسائل کشور تاثیر گذار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 995086

وب گردی

وب گردی