حمایت از رساله‌های فناورانه حوزه محیط‌زیست

پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های فناورانه دکترای تخصصی که ماحصل آن ها تولید محصول مورد نیاز کشور است، حمایت می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله های فناورانه دکترای تخصصی از هفتم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری فرصت ثبت نام دارند و نتایج داوری در تاریخ 25 اسفند ماه جاری اعلام می شود.

این رساله ها و پایان نامه ها در 32 محور و موضوع در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست قابل ارائه هستند که طرح های فناوری استحصال آب از رطوبت هوا، فناوری تولید و استخراج نمک های صنعتی از منابع شورابه ای در سطح کشور و تولید آب ارزان قیمت جهت کشاورزی گیاهان هالوفیت ، توسعه سیستم فناوری بازیافت آب اسپری درایر در کارخانجات کاشی و سرامیک و مدل های فناورانه اجرایی برای کاهش تبخیر از سطح آب‌های استخرهای کشاورزی و دریاچه های سدها از جمله این محورهاست.

طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت و تبادل داده ه‌ای پایه تغییر اقلیم و خشکسالی کشور بر بستر WEB، روش های تبدیل تهدید ریزگردها (ماسه بادی) به فرصت های اقتصادی و شغلی در مناطق تحت پوشش ، توسعه عملیات شورورزی و راهبری فناوری‌های دانش بنیان به منظور کنترل و تثبیت گرد و غبار ومدل توسعه ای استفاده از ظرفیت های آب و خاک حوزه های آبخیز کوچک کوهستانی، کاهش تبخیر و هدررفت آب از دیگر محورهایی است که می توان در خصوص آن ها پایان نامه و رساله ارائه کرد.

مدارک موردنیاز برای ثبت نامه پایان نامه ها و رساله ها کاربرگ ثبت‌نام تکمیل‌شده ،کاربرگ تعهد تکمیل‌شده و تصویر برگه تصویب پیشنهادیه رساله/پایان‌نامه با امضای استاد راهنما و معاون پژوهشی (تحصیلات تکمیلی) دانشکده یا رئیس موسسه ذی‌ربط است.

در شرایط پذیرش این پایان نامه ها و رساله ها آمده است که باید از هیچ منبع دیگری به جز منابع دانشکده/دانشگاه ذی‌ربط حمایت نشده باشند و درحال شروع که در زمینه اولویت‌های فناوری ستاد، پیشنهادیه مصوب دارند(بیش از شش ماه از تاریخ تصویب آن گذشته نباشد) و زمان دفاع پایان نامه/رساله حداکثر تا بهمن سال آینده باشد.

همچنین موضوع پایان نامه/رساله باید منطبق با موضوعات مورد حمایت در سامانه بوده و خروجی آنها حتما منتج به ارائه کالا، نرم افزار یا خدمت فناورانه مشخص شود.

باید توجه داشت که پایان نامه/رساله هایی دراولویت حمایت قرار می گیرند که در موعد مقرر ارسال و در کارگروه مشترک داوری مصوب شوند. این درحالی است که در صورت تعدد پیشنهادها در کارگروه مشترک داوری در هر یک از موضوعات مورد نظر، حداکثر تا 5 مورد، بررسی و داوری شده و حداکثر 3 درخواست مورد تایید، حمایت می شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند کاربرگ حمایت از پایان نامه و رساله را از سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی http://omrani.msrt.ir/fa/page/1121 دریافت کرده و پس از تکمیل آن را به آدرس مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 995114

وب گردی

وب گردی