محل برگزاری مذاکرات صلح یمن تغییر کرد

گفته می‌شود محل برگزاری گفتگو‌های صلح یمن با نظارت سازمان ملل که پیش از این قرار بود در اردن باشد، تغییر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع یمنی و سازمان ملل اعلام کردند کمیته نظارت بر آتش‌بس در حدیده نشست بعدی خود را در یک کشتی برگزار خواهد کرد. پس از آنکه طرف‌های درگیر در این کشور بر سر محل برگزاری نشست به توافق نرسیدند این تصمیم اتخاذ شد.

نماینده سازمان ملل طرف‌های درگیر در یمن را مجبور ساخته است نیرو‌های نظامی خود را هرچه سریع‌تر از بندر حدیده خارج کنند و سازمان‌های امدادی بین‌المللی گفته‌اند شرایط برای هزاران هزار مردم گرسنه به سرعت در حال وخیم شدن است.

از یک ماه پیش، آتش‌بس در یمن تقریبا به رسمیت شناخته شده است، اما جنگ جزئی میان نیرو‌های انصارالله و نیرو‌های دولت مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی هستند، ادامه دارد.

کمیته هماهنگی مجدد (RCC) که از سوی سازمان ملل اداره می‌شود و هر دو طرف درگیر در آن حضور دارند نشست‌های متعددی برگزار می‌کند تا بر اجرای این آتش‌بس نظارت داشته باشد. یک منبع آگاه در این خصوص گفت سازمان ملل یک کشتی را به منظور برگزاری جلسات کمیته هماهنگی مجدد اجاره کرده است تا نشست‌ها در آن برگزار شود. بنابر گفته منبع دیگری، نمایندگان احزاب متخاصم با بالگرد سازمان ملل به این کشتی منتقل خواهند شد.

انتظار می‌رود جلسه بعدی این کمیته در این هفته و پس از ورود «مایکل آنکر لولیسگار» جانشین «پاتریک کامائرت» رئیس تیم ناظر سازمان ملل، که قرار است یکشنبه وارد عمان شود، برگزار گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995121

وب گردی

وب گردی