خبر خوش برای کارمندان فعال در دوران دفاع مقدس/ کسری خدمت برای فرزندان ایثارگران  آسانتر شد +سند

یکی از دغدغه ها و پیگیری های ایثارگران گرانقدر و خانواده های آنها، حل مشکلات مربوط به سربازی فرزندان آنهاست چراکه به علت خدمات و تلاش هایی که آنها در دوران دفاع مقدس برای میهن و نظام متحمل شده اند، دریافت کسری خدمت یا معافیت فرزندان، کمترین هدیه نظام به آنها خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، اما در اجرای این قوانین، همواره مشکلاتی در تعیین مصادیق و نحوه اعمال وجود داشته است که یکی از این ابهامات مربوط به حضور کارکنان دولت در مناطق درگیر با جنگ، در آن دوران بوده چراکه حضور آنها در آن مناطق با خطرات و مشکلات زیادی همراه بوده اما در عین حال، معنای حضور در جبهه نیز تلقی نمی شود.

اما به نظر می رسد در ادامه تسهیل روند خدمت رسانی به ایثارگران و افراد فعال در دوران دفاع مقدس، این ابهام نیز برطرف شده چراکه طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی، ستادکل نیروهای مسلح با ارسال مصوبه ای، خدمت کارکنان دولت در زمان جنگ تحمیلی را مشمول تسهیلات قرار داده است.

بر این اساس، مقرر شده "50 درصد مدت خدمت آن دسته از کارکنان دولت در زمان جنگ تحمیلی از تاریخ 31 شهریورماه 1359 تا 27 مرداد سال 1367 در مناطق عملیاتی درگیر شمالغرب کشور، برای استفاده از امتیاز کسری یا معافیت خدمت سربازی فرزندان محاسبه خواهد شد".

به گزارش صبحانه، طبیعتا این مصوبه، در تکمیل بخشنامه های قبلی در خصوص حضور کارکنان دولت در مناطق دیگر مانند غرب و جنوب غرب کشور صادر شده است.

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی همچنین اعلام کرده سازمان بسیج مستضعفین به عنوان مسئول اجرای مصوبه مذکور تعیین شده و افراد مشمول، باید به کمک ادارات مربوطه مستندات سوابق خدمتی خود را جهت بررسی و اقدام، به سازمان بسیج منعکس کنند.

صبحانه آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 995124

وب گردی

وب گردی