سرطان پوست چگونه  تهاجمی می شود

دانشمندان در بررسی نوع بدخیم سرطان پوست اعلام کردند، نوعی سلول باعث ایجاد سیگنال‌هایی جهت رشد و گسترش سلول‌های سرطانی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان در مطالعه مدل‌های موش و بافت انسان، نشان دادند که چگونه شکل‌های مهاجم سرطان پوست می‌توانند سیستم ایمنی بدن را مورد حمله قرار دهند.

محققان اعلام کردند که دانستن این موضوع می تواند منجر به درمان بهتر و موثرتر شود.

تحقیقات جدید که یافته های آن در حال حاضر در مجله Cell منتشر شده است مکانیزمی را نشان داد که به شکل های پرخطر سرطان پوست اجازه می دهد تا به سرعت در بدن نفوذ کرده و تهاجم داشته باشند.

دانشمندان در آزمایش آرایش سرطان پوست، یا سلول های ملانوما را مورد بررسی قرار دادند و به دنبال عواملی هستند که به سود آن‌ها فعالیت می‌کنند.

آنها دریافتند که چنین سلول های سرطانی مولکول‌های خاصی را که با سیستم ایمنی بدن ارتباط برقرار می کنند، منتشر کرده و سیگنال‌هایی را برای رشد و گسترش تومورها به وجود می آورند.

محققان امیدوارند که کشف جدید آنها در آینده دانشمندان را قادر به ارائه راهکارهای بهتر برای هدف قرار دادن ملانوم تهاجمی و پیشگیری از عود آن کند.

ملانوما به تومور با منشا سلول‌های ملانین‌دار گویند. این تومور بدخیم اصولاً یک تومور پوستی است. این نوع سرطان به سرعت می‌تواند در بدن گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995126

وب گردی

وب گردی