تخصیص وام شهریه از سوی سازمان بودجه صفر است/ دانشجویان دکتری بیمه می‌شوند

نشست خبری رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اصحاب رسانه صبح امروز در ساختمان صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ذوالفقار یزدانمهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی در نشستی با اصحاب رسانه صبح امروز در صندوق رفاه دانشجویان به سوال خبرنگاران پاسخ داد. وی در این نشست اظهار داشت: در دو سال گذشته وام‌ها را افزایش داده ایم و نسبت به نیاز‌های دانشجویان میزان وام دانشجویی را بالا برده ایم.

وی افزود: بسته ویژه در مورد وام های متاهلی قرار است در بودجه ۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

یزدانمهر اظهار داشت: بر اساس آسیب شناسی که صورت گرفت، ۲۰۰ خوابگاه کمبود داشتیم. در حال حاضر برنامه ریزی کردیم با کمک دانشگاه‌ها ساخت خوابگاه ها را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته تخصیص وام شهریه دانشجویی صفر بوده است، امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه کمک کند تا بتوانیم این وام را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: 4 میلیون و ۷۰ هزار دانشجو کل آموزش عالی تسهیلات دریافت می کنند و از صندوق رفاه وام دریافت می‌گیرند.

وی بیان کرد: دانشجویان تمام وقت باید از بیمه اجتماعی برخوردار شوند و‌ بعد از آزمون جامع، در سنوات قرار گیرند و این مهم در مجلس مطرح شده است و امیدوارم در سال ۹۸ دانشجویان دکتری از بیمه برخوردار شوند.

یزدانمهر ادامه داد: با حمایت صندوق رفاه سیستم های خنک کننده در دانشگاه های جنوب کشور ایجاد شده است.

یزدانمهر با اشاره به آخرین وضعیت اسکان خانواده ها در ایام تعطیل گفت: برای اسکان خانواده ها در ایام تعطیل ۶۰ هزار طرفیت ایجاد کردیم تا خانواده های دانشجویان آموزش عالی در دانشگاه های سطح کشور درکنار یکدیگر باشند.

وی عنوان کرد: تلاش می کنیم تا دو سال آینده هیچ خوابگاه درجه سه و چهار نداشته باشیم و همه خوابگاه ها رتبه یک و‌ دو داشته باشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: در سال ۹۴ طی آسیب شناسی از صندوق رفاه دانشجویان ۴۴۴ میلیارد تومان این صندوق مطالبات سنوات داشته است و طی برنامه‌ریزی ۴۰۴ میلیارد تومان آن وصول شد، گفتنی است ۴۰ میلیارد تومان آن باقی مانده و ۱۶۰ میلیارد تومان مطالبات جاری این صندوق است.

وی بیان کرد: به مناسبت دهه فجر از ۱۴ تا ۲۹ بهمن ماه طرح بخشودگی صندوق رفاه دانشجویان آغاز می‌شود و دانشجویانی که بدهی خود را به صورت یک‌جا پرداخت کنند، کل جریمه آن‌ها بخشیده خواهد شد.

ادامه دارد.

کد خبر: 995127

وب گردی

وب گردی