خوشبختی زندگی در آرامش است نه آسایش

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در جمع دوازدهمین کاروان همسفر تا بهشت گفت: خوشبختی واقعی آسایش نیست بلکه در رسیدن به آرامش است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در برنامه فرصت عاشقی از مجموعه برنامه های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: باید بدانیم که خوشبختی در آرامش است نه آسایش و آرامش هر چیزی در گرو وصل به اصل آن است، باید بدانیم که در کنار آرامش، خوشبختی را می‎توان در رسیدن به موفقیت و عزت در آخرت جست و جو کرد.

حجت الاسلام ماندگاری به اولین گام در راه رسیدن به خوشبختی اشاره و عنوان کرد: اولین گام رسیدن به خوشبختی خواستن است، برای رسیدن به خوشبختی نباید آن را فریاد زد بلکه باید فرد بخواهد تا خوشبخت شود و در راستای رسیدن به آن اقدام کند.

وی همچنین موفقیت را یکی از ملاک‎های خوشبختی دانست و خاطر نشان کرد: همواره باید دقت کنیم از آن دسته افرادی نباشیم که موفقیت را در دارایی غیرمنقول می‎دانند، در واقع موفقیت در کسب مال دنیا نیست بلکه در کسب مال و دارایی برای آخرت است.

حجت الاسلام ماندگاری در تبیین چند نمونه از دارایی‎های آخرت عنوان کرد: موفقیت در این است که وقتی از این دنیا بار سفر می‎بندیم سربلند باشیم و حیوان صفت از این دنیا نرویم، در واقع یکی از دارایی‎های آخرت این است که زن و شوهر در بندگی خدا مراقب یکدیگر باشند، به همدیگر ظلم نکنند و در روابط زناشویی تنبلی را کنار گذاشته و برای همدیگر از جان مایه بگذارند.

این کارشناس مذهبی گفت: بهترین وسیله سعادتمندی انسان در زندگی تمسک به قران کریم است، فقط حواسمان باشد که به نام قرآن جهنمی نشویم، همانطور که خیلی‎ها با جمهوری اسلامی بهشتی شدند اما معدودی از افراد هم بودندکه از فرمول جمهوری اسلامی برای مقاصد دنیوی خود استفاده کرده و آتش دوزخ را برای خود خریدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995145

وب گردی

وب گردی