آذری جهرمی: منتظر اعلام وزارت دفاع برای پرتاب ماهواره دوستی هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منتظر هستیم وزارت دفاع زمان مناسب برای در مدار قرار گرفتن ماهواره دوستی شریف را اطلاع دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن و در جمع خبرنگاران، با بیان این که کار توسعه ماهواره و ارتقای دانش فضایی در حال پیگیری است، گفت: به همت دانشگاه علم و صنعت اولین کنفرانس کاربرد فضایی پایه‌ریزی شد که دستاوردی عظیم در حوزه محیط زیست و مدیریت منابع آب خواهد داشت و می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد.

آذری جهرمی با بیان این که توسعه کاربردهای فضایی و پیشبرد اهداف آن هدف ماست، گفت: امیدوارم نتایج و دسترنج تلاشی که دانشمندان پس از انقلاب داشتند در زندگی روزمره مردم مورد استفاده قرار گیرد و از این نتایج حداکثر استفاده را ببریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن ماهواره پیام در مدار گفت: علت قرار نگرفتن ماهواره پیام در مدار و مشکلات ماهواره‌ بر سیمرغ و ایرادات آن در وزارت دفاع توسط کمیته وزارت شناسایی و برطرف شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره پارک علمی فضایی بیان کرد: در هفته فضایی اولین پارک کسب و کارهای فصل پیمانه در مازندران ایجاد می‌شود که می‌تواند به توسعه اشتغال کمک کند.

آذری جهرمی ادامه داد: منتظر هستیم وزارت دفاع زمان مناسب برای در مدار قرار گرفتن ماهواره دوستی شریف را اطلاع دهد؛ نتایج حاصل از ماهواره دانشگاه شریف در ماهواره ظفر که در دانشگاه علم و صنعت در حال ساخت است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ماهواره پیام ٢ اظهار کرد: به دلیل مشکلات فنی در ماهواره‌بر پیام نتوانست در مدار قرار بگیرد و سریعا پس از آنکه اقدامات عملیاتی ماهواره پیام تمام شد و اشکالات آن مشخص شد، فاز ساخت ماهواره پیام ۲ با دقت بسیار بهتر آغاز شد و اکنون در حال ساخت است و زمان پیش بینی اتمام آن سه سال است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای خارجی به دنبال سیاه نمایی علیه ایران هستند و دستاوردهای نمی‌بینند و عیب‌ها را را بزرگنمایی می‌کنند؛ اما صنعت فضایی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995151

وب گردی

وب گردی