وزارت فرهنگ در خصوص ناهنجاری‌‌های جشنواره فیلم فجر به جریان دانشجویی پاسخ دهد

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا(س)، گفت: اکنون سوال جریان دانشجویی از مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که جشنواره فیلم فجر ذیل آن برگزار می شود، این است که چرا پاسخگوی فیلم‌ها با ناهنجاری‌های غیر ارزشی نیستند؟

فاطمه دهقان دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ایام دهه فجر و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، بیان کرد: انقلابی که از آن به‌ عنوان انقلاب فرهنگی یاد می‌کنیم، انقلابی است که از کشف حجاب دوران رضا‌خان گرفته تا زنان آوازه خوان محمدرضا شاه و جولان فرهنگ خودباختگی و ذلت و همه آسیب های اجتماعی ملت را به عرصه کرامت و تعالی انسان به خصوص بانوان تبدیل کرده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت: اما از همان آغاز انقلاب اسلامی تا امروز گروهی معدود و مخالف جریان مردمی و انقلابی با حمایت شبکه‌های خارج نشین ضد فرهنگی قصد براندازی نظام فرهنگی کشور را دارند و قدم به قدم و با برنامه‌ریزی پیش می‌روند و در راه بازگشت گذشته ننگین فرهنگی قبل انقلاب از هیچ اقدام و تلاشی کوتاهی نمی کنند.

در ادامه وی افزود: امروز وظیفه هر دانشجوی انقلابی و جریان دانشجویی مبارزه با این جریان ضد فرهنگی است که این بار مقام عالی زن را به مثابه ابزار می‌بیند که گاهی با تشویق و ترغیب آوازه خوانی و گاهی با کشف حجاب در جشنواره‌های بین المللی و تقدیر در جشنواره‌های داخلی قصد تخریب مقام والای بانوی اسلامی را دارد.

دهقان با اشاره به برگزاری جشنوراه فیلم فجر تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر جایزه ای است که هر سال توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهترین آثار سینمای ایران اهدا می شود؛ اما در طی سال های گذشته شاهد نظارت اندک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مباحث فرهنگی و اخلاقی فیلم های آماده اکران و دارای مجوز هستیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد رد شدن از خطوط قرمز جامعه هنجار پسند ایران هستیم، عنوان کرد: فیلم های که تاکنون اکران و مورد بررسی و نقد قرار گرفته اند، سرشار از پوشش بازیگران، دیالوگ و سناریوی ضد ارزشی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از معضلات و مشکلات جامعه باید روی پرده سینما آورده شود، گفت: بیان مشکلات جامعه در قالب فیلم سینمایی زمانی کاری پسندیده است که توام با ارائه راه حل، همکاری و همیاری نظرات کارشناسی باشد؛ اما باید در نظر داشت نشر و تبلیغ برخی از معضلات فرهنگی جامعه می تواند به تجدید آن و از بین رفتن قبح مسئله منجر شود.

دهقان اذعان کرد: اکنون سوال جریان دانشجویی از مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که جشنواره فیلم فجر ذیل آن برگزار می شود، این است که چرا پاسخگو فیلم ها با ناهنجاری‌های غیر ارزشی نیستند؟

در پایان دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: بعد از مسائل فرهنگی، مهم‌ترین چالش جشنواره‌ در بخش فنی نمایان است. چرا بیشتر فیلم ها از لحاظ فنی و جلوه های ویژه نیز بسیار ضعیف عمل می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995160

وب گردی

وب گردی