برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در موزه جنگ

به مناسبت دهه مبارک فجر و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از مرمت بنای خانه تاریخی تیمور تاش (موزه جنگ) نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی دانشگاه جنگ دایر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب شامل برخی تجهیزات نظامی ، اقدامات پژوهشی دانشگاه دافوس و دانشگاه امام علی (ع)، کتاب و پوستر در محل کاخ 170 ساله دوران قاجار دایر شده است که تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت.

ساختمان موزه جنگ که در خانه تیمور تاش وزیر دربار پهلوی اول قرار گرفته، با قدمت حدود 170 سال در دوران ناصرالدین شاه در محل باغشاه ساخته شده که در دوران پهلوی اول به عنوان محل کار و سکونت تیمور تاش وزیر دربار وقت اختصاص یافته است. معماری فاخر و ارزشمند این کاخ زیبا همواره مورد توجه گردشگران و علاقمندان به تاریخ و میراث فرهنگی و هنری ایران بوده است.

برای مرمت این بنا که از سوی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی اجرا شده؛ تعمیر سقف و لوسترهای آسیب دیده ، مقاوم سازی ، تهیه ونصب تجهیزات جدید، محوطه سازی، تعمیر زیر زمین و بازگشت کاربری به وضعیت گذشته انجام شده است.

بر اساس این گزارش بازدید از موزه جنگ و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی همه روزه تا پایان دهه فجر از ساعت 9 تا 12 برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995170

وب گردی

وب گردی