نامه نمایندگان به روحانی درباره سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت و گاز

چند تن از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار بررسی تخلفات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره واریزنشدن منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی شدند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی، از ارسال نامه چند تن از نمایندگان به حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، خبر داد.

وی افزود: طبق گزارش رئیس دیوان محاسبات، بخشی از سهم صندوق توسعه ملی ناشی از فروش نفت و گاز از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب این صندوق واریز نشده که از رئیس‌جمهور می‌خواهیم این تخلف را پیگیری و رسیدگی کند.

متن نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور به‌شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر روحانی»

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

به‌استحضار می‌رساند گزارش تفریغ بودجه سال 96 که توسط رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس در چهارم بهمن ماه 97 قرائت گردید، اشعار می‌دارد مبلغ 16هزار میلیارد تومان از محل فروش داخلی گاز طبیعی به حساب خزانه واریز نشده است و نیز مبلغ یک‌میلیارد و یکصد و هفتاد و هفت میلیون دلار منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی واریز نشده است.

هرچند پرونده این تخلف در دیوان محاسبات علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و یک نسخه از آن جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شده است با این حال ضروری است جناب‌عالی در عمل به سوگندی که یاد کرده‌اید برای پاسداری از منافع ملت ایران نسبت به رسیدگی جدی و بازگرداندن اموال ملت به بیت‌المال اقدام کنید.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 995174

وب گردی

وب گردی