دانشگاه ها دستاوردهای  فرهنگی راهیان نور را به جامعه تببین کنند

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ، اردوی راهیان نور را یک دستاورد فرهنگی بزرگ خواند که باید بوسیله دانشگاه ، فواید آن به جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سرهنگ اباذر سالاری که درنشست تخصصی اردوی راهیان نور که با حضور روسا و معاونین فرهنگی دانشگاههای استان هرمزگان و فرماندهی ناحیه دانشجویی در دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد گفت: دانشگاه ها باید به عنوان مقرر فرهنگی و فکری کشورعمل کنند و بتوانند با برنامه ریزی صحیح و تببین خدمات انقلاب، پاسخگویی شبهات جوانان در مسائل فرهنگی جامعه باشند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: امروز فضای جامعه نیازمند انجام کار فرهنگی است تا بتوانیم جواب دشمن را در حوزه فرهنگی با برنامه ریزی فرهنگی و منطبق بر معیار های منطقی و عقلانی بدهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به سال روز پیروزی انقلاب اسلامی ، این دستاورد بزرگ را حاصل تلاش فرهنگی، مبارزه سیاسی، ایثار و از خود گذشتگی شهدای انقلاب و دفاع مقدس خواند و افزود: دانشگاهیان باید با تبیین خدمات انقلاب و مقایسه این دوران طلایی با فضای رعب آلود قبل از انقلاب ذهن جوانان را نسبت به مسائل فرهنگی روشن کنند.

مهدی باقری اردوی راهیان نور را انعکاس پیام انقلاب ونظام جمهوری اسلامی دانست که با برپایی و استمرار آن می توان، شاهد ترویج آرمانهای امام وشهیدان درجامعه باشیم.

وی افزود: به برکت شهدای انقلاب اسلامی است که زائران کاروان های نوردرمحل عروج آنها روحیه انقلابی را از شهیدان هدیه می گیرند و با حضوردراین مکان معنوی ضمن پاس داشت مقام شهیدان هشت سال دفاع مقدس با آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند.

باقری افزود: با استفاده از پتانسیل وظرفیت بالای دانشگاه ها درانعکاس پیامهای انقلاب اسلامی می توانیم شاهد ترویج آرمانهای امام وشهیدان درجامعه باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیزگفت: کاروان های راهیان نوراحیاگرفرهنگ مقاومت وشهادت ویادآورخون شهیدان ورشادت های جوانان برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی وامنیت کشورهستند.

محسن ابراهیمی درادامه افزود :انتقال تجربیات وتفکرات نظام از نسل های اول ودوم انقلاب به نسل های بعد از برکات حضوراین زائران درمناطق جنگی است وبرنامه ریزی ودغدغه مسئولین باید بشکلی باشدکه اردوهای راهیان نورنمادی برای نمایش فریاد مظلومیت ملت ایران وبیان حقایق وواقعیات جنگ وظلم دشمنان اسلام وانقلاب اسلامی برای تمام نسل ها باشند.

این جلسه با اظهار نظر سایر روسای دانشگاه ها و معاونین فرهنگی ادامه یافت و مقرر شد دانشگاه ها با برنامه ریزی منسجم و تخصیص بودجه ، اردوی راهیان نور را مفیدتر و تاثیر گذارتر از قبل برگذار کنند.

کد خبر: 995184

وب گردی

وب گردی