امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سمنان و بنیاد ایران‌شناسی

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سمنان و بنیاد ایران‌شناسی، به منظور مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی، به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه سمنان، در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری، دکترمسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان گفت: همکاری استادان دانشگاه سمنان در تدوین و نگارش برخی مدخل‌های دانشنامه استان سمنان، ایجاد رشته ایران‌شناسی در دانشگاه سمنان، معرفی دانشجویان این دانشگاه برای گذراندن دوره های کارآموزی در بنیاد ایران شناسی، برگزاری کارگاه‌های مشترک مهارت افزایی و دوره‌های آموزشی رسمی و کوتاه مدت و اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک در حوزه های مرتبط با ایران‌شناسی از جمله موارد همکاری در قالب این تفاهم‌نامه است.

وی همچنین جهت دادن موضوع پایان‌نامه های کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های مرتبط با مسائل ایران‌شناسی (استان‌شناسی) و حمایت مالی و معنوی بنیاد ایران‌شناسی از آن‌ها با توجه به اولویت‌های پژوهشی بنیاد، تقویت ارتباط با بازار کار و کارآفرینی از طریق انتقال تجارب علمی و آشنا کردن علاقه‌مندان با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان و شهرهای دیگر ایران را از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری برشمرد.

در ادامه آیت الله سیدمحمد خامنه ای رئیس بنیاد ایران شناسی اظهار داشت: پژوهش‌های دانشگاهی و نیز دانشگاه‌ها در حفظ آثار موجود میراث فرهنگی مادی و معنوی منطقه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص استان سمنان گفت: آرامگاه‌های عرفای بزرگ سمنانی و نیز منطقه میرک و کشفیات باستان‌شناسی آن از جمله ویژگی‌های این استان هستند که باید بیشتر معرفی شوند.

دکترسعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان نیز به فعالیت‌های این دانشگاه در راستای تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین اشاره کرد و گفت: برای تحقق این هدف سعی شده است علم و عمل با یکدیگر همراه شوند.

گفتنی است این تفاهم نامه توسط دکترمسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان و آیت الله سیدمحمد خامنه ای رئیس بنیاد ایرانشناسی به امضاء رسید و مدت اجرای آن نیز پنج سال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995187

وب گردی

وب گردی