فیاض‌بخش: رشته هایی متناسب با ارتقای جایگاه زنان در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می شود

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، گفت: خبر خوش برای بانوان اینکه طی جلسات برگزار شده با دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه ازاداسلامی)، قرار شد رشته‌هایی که مورد پسند و لازمه ارتقای زنان است در این دانشگاه اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش بانوی انقلابی امروز (دوشنبه 15 بهمن ماه) با همت معاونت خواهران بسیج دانشجویی کشور در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد.

نفیسه فیاض بخش، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست گفت: بزرگترین برکت انقلاب اسلامی برای زنان و بانوان ایران، رشد و بالندگی علمی و اجتماعی است.

فیاض بخش تصریح کرد: دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره خوارزمی، تاسیس و توسعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور، ایجاد شورای عالی انقلاب فرهنگی و... است.

مشاور امور خانواده و زنان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اهمیت پرورش نخبگان زن در کشور، بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و اهمیتی که مقام معظم رهبری برای حضور و پرورش علمی زنان قائل است، در حال حاضر ۲۰ درصد استادان دانشگاه های کشور خانم هستند.

وی افزود: در غرب برخی از شاخص های توسعه حضور زنان، حضور در سمت هایی مانند مدیر، نماینده مجلس، شهردار، کارمند و... است که شروع ترویج افکار فمنیستی است؛ اما در ایران، ما بر اصل شایسته سالاری تاکید داریم و دنبال سهم خواهی برای حضور زنان نیستیم بلکه اعتقاد داریم اصل جنسیت مطرح نیست و زنان اگر شایسته باشند به عناوین حقوقی دست پیدا می کنند.

فیاض بخش با اشاره به اهمیت شورای عالی فرهنگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این شورا با حضور اعضای حقوقی و حقیقی که از نخبگان کشور هستند، در روندی طولانی مدت و با تحلیل مسائل، مصوباتی را تصویب می کنند و نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه ها، اصول و مبانی مسایل تخقیقات زنان، سند تحول و ارتقای علوم انسانی... را به مسئولان تحویل می دهند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، شورای عالی انقلاب فرهنگی را از ذخایر انقلاب برشمرد و گفت: این شورا وظیفه خود را انجام داده و در حال حاضر وظیفه دانشجویان بسیجی است که با مطالعه مفاد این سند ها، مطالبه گری را از مسئولین آغاز کرده و در مرحله بعد توسط ابزار رسانه، شروع به جریان سازی کنند.

وی افزود: این شورا برخی از رشته های دانشگاهی را تصویب کرده که با روان و شأن بانوان همخوانی دارد اما هنوز توسط وزارت علوم اجرا نشده است.

فیاض بخش اذعان کرد: خبر خوش برای بانوان اینکه طی جلساتی که با دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه ازاداسلامی) داشتیم، قرار شد رشته هایی که مورد پسند و لازمه ارتقای زنان است در این دانشگاه اجرایی شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاهی در کشور است که مصوبه ارائه واحدهای مجازی برای مادران دانشجو را ارائه می دهد؛ چراکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۵۰ درصد واحدهای درسی باید مجازی برای مادران ارائه شود؛ اما وزارت علوم تا به حال آن را اجرایی نکرده است.

وی با اعلام اخبار خوش برای مادران دانشجو، ادامه داد: هفته گذشته با دکتر طهرانچی، دکتر رنجبر و مسئول واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی، جلساتی داشتیم و مصوبه ای تأیید شد که قرار است از مهر ماه سال آینده به غیر از رشته های پزشکی، بیشتر رشته ها به صورت مجازی برای بانوان ارائه شود.

فیاض بخش با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد ۴۴۰ واحد فعال علمی در کشور دارد، گفت: به دنبال این هستیم در راستای تقویت خانواده و ارتقای علمی مادران تا سال آینده، ۴۰ واحد دانشگاه حامی مادر را مجهز به مهدکودک کنیم.

این مسئول دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور به دنبال تدوین نظام موضوعات زن و خانواده هستیم که در جریان دانشجویی و نخبگانی ایجاد دغدغه کنیم تا موضوعات پایان نامه ارشد و رساله دکتری خود را متناسب با رفع مشکلات زنان جامعه انتخاب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت توسعه فرهنگ و علم بانوان کشور و همچنین به دنبال ایحاد اشتغال زایی تولید ناخالص ملی نظیر توسعه صنایع دستی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995250

وب گردی

وب گردی