زعفرانچی: روشنگری مباحث اقتصادی با توجه به شاخص‌های بومی وظیفه نخبگان است

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی، گفت: در حال حاضر باید از دو جهت شکرگزار انقلاب باشیم؛ اول به دلیل ترویج ارزش های اسلامی و دوم برای تداوم ارزش های اسلامی در ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش بانوی انقلابی با همت معاونت خواهران بسیج دانشجویی کشور در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد.

لیلا سادات زعفرانچی، عضو هیات علمی گروه پژوهشی مطالعات زنات پژوهشگاه علوم انسانی در این نشست گفت: حضور گسترده زنان در تمدن ایرانی اسلامی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... قابل انکار نیست.

وی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر باید از دو جهت شکرگزار انقلاب باشیم؛ اول به دلیل ترویج ارزش های اسلامی و دوم برای تداوم ارزش های اسلامی در ایران و جهان.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی در خصوص تحریم های یک جانبه تصریح کرد: هدف از جنگ اقصادی، تضعیف اقتصاد یک کشور از طریق ممانعت از دسترسی به منافع فیزیکی و مالی است.

وی افزود: تقریبا تحریم ها بعد از جنگ جهانی دوم برای کشورهای جنوب رخ داد.

زعفرانچی با اشاره به ساخت ادبیات تحریم توسط آمریکا گفت: آمریکا در حوزه اقتصادی به ابزار تحریم معتاد است و بعد از جنگ سرد تا به حال ۳۰ مورد توسط آمریکا و ۲۰ مورد توسط اروپا صورت گرفته است.

زعفرانچی بیان کرد: تجربه در بلندمدت نشان داده ابزار تحریم با دو شاخص به کسل شدن کشورهای تحریم کننده و رشد اقتصادی کشورهای تحریم شده، منجر می شود.

این فعال حوزه اقتصادی، اظهار داشت: به دلیل وابستگی اقتصاد جهانی به تمامی کشورهای جهان، هزینه اعمال تحریم برای کشورهای تحریم کننده بیشتر از کشورهای تحریم شده است.

وی تحریم را باعث تقویت استقامت ملی دانست و گفت: زمانی که تحریم اقتصادی وضع می شود، درد ناشی از تحریم باعث تقویت استقامت ملی می شود و آستانه استقامت با دو شاخص عزم ملی و اولویت ملی مورد سنجش قرار می گیرد.

زعفرانچی قدرت نرم را ادامه جنگ سرد برشمرد و گفت: استعمار برای در هم شکستن استقامت و اراده ملی به تغییر اولویت و ارزش ملی به قدرت نرم و از طریق ابزار رسانه متوسل می شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: وظیفه در حال حاضر بر عهده دانشجویان و بسیجیان به عنوان بدنه اجتماعی جامعه نخبگان است تا روشنگری مباحث اقتصادی را با توجه به شاخص های بومی برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995262

وب گردی

وب گردی