انتخاب ایران به عنوان هماهنگ کننده موضوعات فضایی گروه ۷۷

ایران به عنوان هماهنگ کننده موضوعات فضایی گروه ۷۷ در کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو (کوپوس) برای مدت یکسال انتخاب شد

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با زحمات و تلاش های قابل توجه و شایسته تیم های اعزامی از کشورمان در جلسات و نشست های بین المللی و همچنین پیگیری های نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در وین، از هفته جاری ایران به عنوان هماهنگ کننده موضوعات فضایی گروه ۷۷ در کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو (کوپوس) برای مدت یکسال انتخاب شد.
این انتخاب با توجه به حضور همه کشورهای صاحب فناوری فضایی در کمیته کوپوس به عنوان تنها نهاد قانونگذار بین المللی در زمینه موضوعات فضایی و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، یک دستاورد چشمگیر و نتیجه زحمات بی شائبه کارشناسان و متخصصان داخلی و هماهنگی نمایندگی های کشورمان در طول سال های اخیر است.
در همین راستا و در جهت تعامل با مراکز علمی تخصصی، صبح امروز نشستی با حضور دکتر براری، رئیس سازمان فضایی ایران، شیخ الاسلامی، رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه و اساتید این دانشکده برگزار شد.
در این نشست براری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بین المللی و تعاملات سازمان فضایی ایران با دیگر کشورها و ارائه موضوعات مورد نظر گفت: انتخاب ایران به عنوان هماهنگ کننده موضوعات فضایی گروه ۷۷ در کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو (کوپوس) یک دستاورد ارزشمند است که باید این فرصت را مغتنم شمرده و از آن در راستای اهداف توسعه برنامه های فضایی و افزایش تعاملات بین المللی به نحو احسن استفاده نماییم.
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: هدف ما استفاده حداکثری از این فرصت یکساله است و در این راستا کارگروه های مشورتی را تشکیل داده ایم تا در این مسیر هدف گذاری های هوشمندانه ای را انجام دهیم.
معاون وزیر ارتباطات حضور وزارت امور خارجه در این حوزه را بسیار مغتنم شمرد و افزود: فعالیت در فضا به نوعی یک حرکت در حوزه بین المللی است و باید از تک تک فرصت های پیش آمده برای توسعه کشور و به نفع منافع جمهوری اسلامی ایران حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 995294

وب گردی

وب گردی