حمایت از پژوهشگران در 9ماه نخست امسال رشد 27درصدی داشت

آمار طرح‌های مصوب صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 9 ماه نخست سال جاری رشدی 27 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کمی بیشتر از صد سال است که دور شده ایم از مسیر. اما در سال های اخیر متوجه مسیر اشتباه شده ایم. مسیری که با اتکا به منابع و نفت در این مدت طی شد. این روزها در در تلاش هستیم ارزش اقتصادی را در جامعه با قدرت هر چه بیشتر به وجود آوریم.

اما ارزش اقتصادی در یک جامعه چگونه ایجاد می شود؟ سرمایه انسانی را باید ستون اصلی توسعه اقتصادی بدانیم. البته اتکای صد ساله ایران به منابع نفتی خود نشان دهنده این ادعا است. منابعی که ما را از توجه به داشته هایمان که همان نیروی انسانی است دور کرد. اما امروز اهمیت توجه به این مسئله مشخص و مسیر انجام پروژه های تحقیقاتی و حمایت از پژوهشگران هموار شده است.

در این میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی مرکزی است که در هموار کردن مسیر تحقیقات علمی پژوهشگران کشور در حوزه های مختلف علمی در حال حرکت است. پژوهشگران از سراسر ایران طرح های مد نظر خود را برای دریافت حمایت به صندوق ارسال می کنند تا پس از ارزیابی و داوری مورد حمایت قرار گیرد.

اما اکنون که 9 ماه از سال می گذرد چه تعداد طرح مورد حمایت قرار گرفت. در این مدت زمان 3 هزار و 550 پروژه تحقیقاتی به صندوق ارسال شد که از این تعداد پس از داوری 1 هزار و 179 طرح مصوب شد. همچنین تعداد 464 پروژه در نه ماه نخست سال جاری خاتمه یافت.

این در حالی است که مقایسه آمار در نه ماه نخست سال گذشته نشان دهنده رشد حمایت ها است. در نه ماه سال گذشته 3 هزار و 19 پروژه تحقیقاتی توسط صندوق دریافت شد که با مقایسه آمار سال جاری نشان دهنده 18 درصد رشد است. همچنین تعداد پروژه های مصوب نیز رشد 27 درصدی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995298

وب گردی

وب گردی