ساخت انیمیشن در کشور به کمک یک شتاب‌دهنده‌ شتاب گرفت

دنیای امروز پر شده از استارتاپ هایی که یا در نطفه خفه می شوند یا به یکی از غول های بزرگ اقتصادی تبدیل می شوند. موفقیت یا عدم موفقیت این استارتاپ های جوان و نوپا به داشتن یک بسته تعریف شده از اهداف، سرمایه و نقشه راه درست وابسته است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، بعضی از استارتاپ های شکل گرفته با ایده هایی بدیع و نو به دلیل اشتباهات استراتژیک نمی توانند ادامه راه دهند و متوقف می شوند، در اینجا است که وجود کاتالیزورهایی برای به حرکت واداشتن این استارتاپ ها و گذاشتن مسیر درست بر سر راه آنها ضروری می شود.

در دنیای استارتاپی، به این کاتالیزورهای محرک، شتاب دهنده می گویند، اهرم هایی که در ابتدای راه که همان ارائه ایده راه اندازی یک استارتاپ است، وارد مسیر آنها می شوند و همراه با جوانان ایده پرداز مسیر درست را طی می کنند.

در این میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به حمایت از این شتاب دهنده ها کرده است.

سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری در خصوص حمایت معاونت از فعالیت شتاب دهنده ها در کشور، می گوید: سعی داریم تا شرکت‌های بزرگ کشور را ترغیب کنیم تا با شتاب‌دهنده‌های فناوری و تخصصی در حوزه خود ایجاد کنند و برای برنامه‌های تحقیق و توسعه خود از ظرفیت تیم‌های فناور جوان و تحصیل‌کرده استفاده کنند.

به گفته وی، وجود مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها برای تزریق و توسعه نوآوری در محیط‌های جدید کسب‌وکار ضروری است و وجود این مراکز، مسیر را برای تزریق نوآوری در کسب‌و‌کارهای نوین هموار می‌کند و چگونگی استفاده از نوآوری‌ها را نشان می‌دهد.

مهم ترین تأثیر حضور یک شتاب دهنده برای یک استارتاپ، سرعت بخشیدن به کلیه فرآیندها برای راه اندازی و سرپا شدن آنها است تا کارآفرینان بتوانند هرچه سریع تر چرخه زندگی این استارتاپ را به یک کسب و کار تبدیل کنند.

شرکت رایمون مدیا بزرگترین مرکز یکپارچه ارائه دهنده خدمات و همچنین تولید انیمیشن، بازی و جلوه های ویژه دیجیتال در ایران است که چند سالی است به عنوان یکی از شتاب دهنده های خصوصی کشور فعالیت می کند. این مرکز با در اختیار داشتن فضایی عظیم، توانایی جذب و خدمت دهی به بیش از 250 نفر از نیروهای فنی فعال و متخصص در حوزه انیمیشن و بازی را دارد و با اتکا به تجربه ده ها ساله خود به عنوان پایتخت خلاقیت و فناوری های روز انیمیشن در خاورمیانه به شمار می رود.

تجهیزات منطبق با فناوری‎‌های روز دنیا

رایمون مدیا پشتوانه‌ها و تجهیزات فنی خود را طبق فناوری های نوین دنیا برای خلق آثار با کیفیت و ماندگار تجهیز می کند. بخش های مختلف و کارآمد مانند اتاق فکر، قسمت طراحی و مدیریت پروژه، استودیو های مجهز، اتاق های تدوین، بخشهای نظارت بر پروژه، استودیو صداگذاری، صدا برداری و دوبله انیمیشن و امکان نمایش آزمایشی اثر در سینمایی 100 نفره و مجهز، این مجموعه را تبدیل به یکی از توانمند ترین گروه های این صنعت در کشور کرده است، چرا که از دریافت و پردازش ایده تا تحویل کار به بازارهای داخلی و بین المللی به طور کامل در داخل فضای رایمون مدیا انجام می شود.

در واقع شتاب دهنده ها مانند مراکز رشد عمل می کنند. وظیفه اصلی آنها کاهش زمان رشد یک کسب و کار نوپا است، باید شتاب دهنده ها به موقع به پیشبرد کار استارتاپ ها وارد شوند و به بهترین نحو آنها را به جلو هدایت کنند. بزرگترین مشکل بر سر راه یک استاتاپ، کم آوردن اعضای آن در مقابل مشکلات مالی و تضادهای موجود با بخش سنتی جامعه است که به کمک شتاب دهنده ها از پای درنمی آیند و به راه خود ادامه می دهند.

انیمیشن، جلوه های بصری، خدمات و مرکز شکوفایی مهم ترین اولویت های این شتاب دهنده داخلی است.

برخی از خدمات و امکانات مرکز شکوفایی رایمون مدیا شامل «ارایه فضای کاری»، «برگزاری ورک استیشن های قوی برای نیروهای مستعد حوزه انیمیشن و جلوه های بصری و بازی»، «راه اندازی آکادمی هنرهای دیجیتال با تمامی امکانات مربوطه برای ارتقاء سطح علمی، امکانات جانبی شامل کتابخانه مرجع، اتاقهای طوفان فکری، اتاق استوری برد، اتاقهای کنفرانس و ...»، «برگزاری دائم کارگاه با حضور اساتید داخلی و خارجی برای پیشرفت این حوزه»، «کشف و پرورش استعداد های بالقوه در حوزه انیمیشن و بازی»، «همکاری علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی کشور»، «برگزاری دوره های آکادمیک با موضوعات تخصصی و کار آفرینی برای فعالان صنعت انیمیشن، جلوه های بصری و بازی» می شود.

حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای

بازی و بازی سازی در ایران هنوز به عنوان یک صنعت سود آور و پویا شناخته نمی شود، چرا که علاوه بر تولید سنتی و نه صنعتی بازی، هنوز سرمایه گذاری متناسبی نیز بر روی تولید بازی ها رایانه ای نمی شود. در حال حاضر بیشتر تولیداتی که عموما در کشور صورت می گیرد یا همکاری با شرکت های خارجی و به صورت سفارشی است و یا بازی هایی با حجم و گرافیک پایین برای استفاده بر روی گوشی های هوشمند. این مطلب باعث شده تا نیرو های انسانی فعال، در این صنعت رشد و پیشرفت خوبی نداشته باشند. به تازگی در ایران بازی و صنعت بازی سازی در حال پیشرفت بوده و چند بازی درخور توجه در ایران تولید شده است.

رایمون مدیا به عنوان یکی از حامیان و فعالان این صنعت قصد دارد در زمینه تولید بازی های رایانه ای سرمایه گذاری گسترده ای کند و سهم بزرگی در بازار این صنعت در ایران چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی در آینده نزدیک داشته باشد.

آکادمی ری

این شتاب دهنده در ادامه فعالیت های خود اقدام به راه اندازی آکادمی هنر ری کرده است، مجموعه ای با تکیه بر کادر متخصص، فنی و نخبگان علمی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌‌. در این مجموعه دوره‌های آموزشی تخصصی برای متقاضیان خارج از شرکت، دانشجویان و علاقه‌مندان این صنعت برگزار می شود.

این آکادمی با برگزاری کلاس هایی با حضور اساتید و نخبگان داخلی و خارجی گام های بزرگی در جهت پیشرفت علمی و به روز این صنعت بر خواهد داشت. همچنین برگزاری جلسه های رفع اشکالهای نرم افزاری و فنی و راهنمایی نیرو های فعال این حوزه نقش بسزایی در استفاده بهینه از زمان در اجرای پروژه های گوناگون داشته است.

از دیگر مزایای این بخش از آکادمی ری مجموعه رایمون مدیا، نمایش آثار منتخب سینمای جهان برای بالا بردن کیفی سلیقه نیرو ها و کارآموزان است. افزون بر تمامی امکانات و دوره های آکادمیک مجموعه، متخصصان این مجموعه آماده ارایه خدمات مشاوره جهت فیلم نامه، ارتقاء سطح کارگردانی، تدوین و کلیه بخش های مرتبط و مورد نیاز خواهند بود.

تولید انیمیشن‌های 3 بعدی با کیفیت جهانی

تمامی امکانات و تجهیزات فنی نوین موجود در مرکز CGI رایمون مدیا باعث شده تا این شرکت توانایی ارایه خدمات گسترده فنی را در زمینه انیمیشن، بازی و جلوه های ویژه دیجیتال داشته باشد. تمامی خدمات به صورت یکپارچه در شرکت رایمون مدیا عرضه می شود. خدمات فنی قابل ارایه در این مرکز شامل «ارایه خدمات رندرینگ بر روی CPU و GPU به صورت بلادرنگ»، «ارایه خدمات در استودیو کروماکی»، «ارایه خدمات موشن کپچر»، «امکان تولید انیمیشن های 2 بعدی به ظرفیت سالانه 2000 دقیقه کات اوت و 600 دقیقه انیمشن دستی»، «امکان تولید انیمیشن های 3 بعدی به ظرفیت سالانه 1200 دقیقه»، «امکان تولید انیمیشن های استاپ موشن به ظرفیت سالانه 300 دقیقه» و غیره می شود.

مجموعه بزرگ رایمون مدیا مطابق با توانایی ها و امکانات خود سهم عمده ای در تولید انیمیشن، جلوه های بصری و بازی در بازار خواهد داشت چرا که قدرت پیاده سازی و اجرای شعار بزرگ " از ایده تا عرضه" در فضای کاری شرکت را دارد. تمامی فرآیندهای اجرایی لازم برای پیاده سازی و ارتقاء کیفی تولید در مرکز CGI رایمون مدیا در نظر گرفته شده است.

نظارت بر تولید و ارتقا سطح تولیدات در تمامی زمینه های فنی و هنری، ارزشگذاری بر تیمهای موجود از جهت توانایی برای استفاده تهیه کنندگان، نمایش آثار منتخب در سینما جهت بالا بردن کیفی سلیقه نیروها، ارایه خدمات ابری برای نظارت بر روند تولید بر بستر IP و در اختیار گذاشتن نرم افزارها با لایسنس اصلی برای همکاری مستقیم با تیمهای خارجی از جمله خدمات این شرکت است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به ماموریت کاری خود مبنی بر توسعه زیست بوم کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای نوپا، عزم خود را برای حمایت از استارتاپ ها و شتاب دهنده ها جزم کرده است و از فعالیت این مراکز به صورت ویژه ای حمایت می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995299

وب گردی

وب گردی