دستگاه‌های پیشرفته نوری تصویربرداری مغز تجاری‌سازی می‌شود

چندی پیش موفقیت محققان دانشگاه شهید بهشتی با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در ساخت تجهیزات پیشرفته در حوزه تصویربرداری نوری از مغز منتشر شد. محققان در گام بعدی به سراغ تجاری‌سازی این محصولات تولید داخل رفتند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، دستیابی به تکنیک "اپتوژنتیک" یکی از موفقیت های محققان کشورمان است. با این اقدام محققان موفق به تحریک نوری مغز شدند و دستگاه های پیشرفته در این حوزه را طراحی و ساختند.

در تکنیک "اپتوژنتیک" تحریک و کنترل سیستم های عصبی از طریق دستکاری سیستم های عصبی و حساس نمودن سلول های عصبی به نور انجام می شود.

گروه پیشران در پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی این موفقیت را رقم زدند. اما به تازگی نیز برای انجام دقیق تر تحقیقات توسعه طراحی و ساخت دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته در حوزه" نوروفوتونیک" و "اپتوژنتیک" در حال انجام است.

حمید لطیفی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره این موضوع بیان کرد: تجاریسازی تجهیزات در حوزه تصویربرداری از مغز انجام می شود تا در این صورت نیاز مراکز تحقیقاتی به این امکانات رفع شود.

بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه شهید بهشتی در طرحی پژوهشی با حمایت ستاد موفق به طراحی و ساخت دستگاه های پیشرفته در حوزه تصویربرداری مغز شدند. حال پس از ساخت این دستگاه ها در داخل کشور تجاری‌سازی آنها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995303

وب گردی

وب گردی