تلاش  تروریسم اقتصادی   برای ناامیدی مردم از انقلاب ایران اسلامی

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: اگرچه تروریسم اقتصادی تلاش دارد تا مردم انقلابی ایران اسلامی را از انقلاب شکوهمندشان ناامید گرداند، اما مردم عزت طلب و شرافتمند ایران اسلامی نسبت به اصل انقلاب، شعارها و آرمان های اصلی آن با گذشت تمام این سال‌ها همچنان وفادار و معتقد مانده اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی بیانیه ای منتشر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و بعثت بزرگترین حرکت مردمی تاریخ معاصر قرار داریم . در طی چهار دهه گذشته دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان بارها از به بن بست رسیدن و ختم انقلاب یاوه سرایی کرده اند، اما اکنون انقلاب شکوهمند ایران اسلامی قدرتمندتر از همیشه به حرکت خویش ادامه می‌دهد. در تمام این سال‌ها مردم ایران بر مبنای قیام در راه خدا و حرکت در مسیر ولایت الهی بر توطئه‌های چون کودتاها، غائله تجزیه‌طلبی، تروریسم داخلی، جنگ تحمیلی، تحریم ها، تروریسم اقتصادی، فتنه های بزرگی همچون فتنه ۸۸ و جنگ‌های نیابتی فائق آمده است و با همه این دسیسه ها، شعارهای اصیل انقلاب و ارزشهای بنیادین آن پس از چهاردهه نه تنها فراموش نشده است بلکه همچنان و پرشورتر از همیشه مورد توجه جدی نظام، رهبری و ملت انقلابی ایران قرار دارد. شعارها و ارزش‌هایی چون استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اعتماد به نفس و خودباوری ملی، عدالت، حمایت از مستضعفین و پیاده شدن احکام دینی و شریعت اسلامی همچنان مورد توجه جدی نظام و مردم شریف ایران بوده است.
اگرچه تروریسم اقتصادی تلاش دارد تا مردم انقلابی ایران اسلامی را از انقلاب شکوهمندشان ناامید گرداند، اما مردم عزت طلب و شرافتمند ایران اسلامی نسبت به اصل انقلاب، شعارها و آرمان های اصلی آن با گذشت تمام این سال‌ها همچنان وفادار و معتقد مانده اند و در همه صحنه ها دشمنان قسم خورده خود را ناامید کرده اند که این خود نشانه روشنی از بلوغ و بعثت انقلاب در چهل سالگی آن است.


1- ایران عزیز اسلامی در تمام سال های گذشته با عبور از کوران مداوم حوادث مختلف، به چنان تجربه ای رسیده اند که تمام حیله های جریان غربگرای درون کشور را با بصیرت انقلابیشان رصد کرده و پشت صحنه های آن را درک می‌کنند، همانطور که این روزها پس از شکست راهبرد اشتباه اعتماد به لبخند دشمنان قسم خورده ایران عزیز و بی توجهی به توان داخلی، سیاستِ فشار به رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جهت پذیرش مجدد معاهدات استعماری همچون FATF و CFT به وضوح درک می‌کنند. فشارهایی که به بهانه دروغینِ مبارزه با تروریسم، قلب اقتصاد کشور را نشانه گرفته است و این در حالیست که در یک دهه گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها قدرتی بوده است که کشورهای منطقه در عراق، سوریه و لبنان مقابل تروریسم دست نشانده امپریالیسم و مزدوران برخی کشورهای منطقه ایستاده است.


2- ملت انقلابی ایران به خوبی می داند که مطابق قاعده فقهی نفی سبیل که مستند به آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء، که همچنین در اصل ۱۵۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به خوبی انعکاس یافته است، هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانگان بر منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شئون کشور باشد ممنوع است . بر این اساس در صورتی که عضویت در معاهدات اینچنین منجر به رصد فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی ایران توسط بیگانگان گردد و از این طریق زمینه نفوذ و اشراف اطلاعاتی و تسلط بر شئون مختلف فعالیت های اقتصادی سیاسی کشور فراهم گردد، چنین عضویتی کشور را با مخاطرات عدیده ای مواجه نموده و از منظر قانونی و شرعی ممنوع و بی اعتبار است.


3- تکیه بیش از حد بودجه عمومی کشور به درآمدهای نفتی و بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی جهت مقابله با تهدیدات مرتبط با تحریم های نفتی، هم اکنون یکی از عوامل اصلی آسیب پذیر بودن کشور در عرصه اقتصادی و در معادلات جهانی می باشد. لذا ادامه حیات معاهداتی چون برجام که با عهدی یا خروج طرف مقابل مواجه شده است نیز نشانه روشنی بر عدم اعتبار و ناکارآمدی این قرارداهاست که نتیجه اعتماد به دشمنان قسم خورده ملت ایران بوده است.


4- علاوه بر موارد بالا، بی توجهی به رصد و مدیریت رسانه های نوظهور در فضای مجازی و عدم حمایت از پیام رسان های داخلی و مدیریت صحیح این فضا موجب شده است این پدیده به جای آنکه فرصت مغتنمی برای کشور باشد در برخی موارد به تهدیدی علیه امنیت و منافع ملی تبدیل شده است.
لذا بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان زبان گویای قشر دانشگاهی در خصوص چنین سیاست ها و رفتارهایی که با هدف تحت فشار قرار دادن رهبری و نظام می باشد هشدار داده و بدیهی است این نهاد وظیفه ذاتی خود می‌داند که در راستای محوریت قرار دادن حل مسائل اساسی کشور با رویکرد علمی و با برنامه‌ریزی و تلاش جهادی در کنار ملت قهرمان و انقلابی ایران ایستاده و در این زمینه ضمن راه اندازی اندیشکده‌هایی جهت حل مسائل مختلف کشور با رویکرد اتکا به توان علمی، نقش انقلابی خود را در کنار مسائل فرهنگی مدنظر قرار دهد.
در آخر لازم می‌دانیم حیات و مقاومت چهل ساله ملت انقلابی ایران را در فضای عزتمند و استقلال طلبانه انقلاب شکوهمند اسلامی بستاییم و به عنوان فرزندان ایران اسلامی در مقابل این عظمت سر تعظیم فرود بیاوریم.
کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور

انتهای پیام/

کد خبر: 995316

وب گردی

وب گردی