کلیه تجهیزات بیمارستان فرهیختگان مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیاست

دبیر کمیته عالی راه‌اندازی بیمارستان فرهیختگان گفت: کلیه تجهیزات بیمارستان فرهیختگان مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیاست و از لحاظ امکانات، در مقایسه با بیمارستان‌‌های برتر تهران در شرایط یکسانی قرار دارد.

دکتر حمیدرضا غلامرضایی رئیس بیمارستان فرهیختگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین اخبار افتتاح بیمارستان فرهیختگان گفت: فاز یک بیمارستان فرهیختگان، یکشنبه هفته آینده (21 بهمن ماه) با 200 تخت افتتاح می‌‌‌شود و فاز 2 آن که در مجموع به 320 تخت خواهد رسید در سال 98 به بهره‌‌برداری کامل خواهد رسید.

وی افزود: افتتاح بیمارستان باید در 4 بخش عمومی آغاز شود و بخش‌‌هایی که افتتاح خواهد شد شامل بخش داخلی، جراحی عمومی، زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، آزمایشگاه، اورژانس و داروخانه می‌شود. همچنین بخش‌‌های سی تی اسکن، رادیو تراپی، پزشکی هسته‌ای ، ام آر آی، بخش‌‌های فوق تخصصی، دیالیز، فیزیوتراپی، آنژیوگرافی و جراحی قلب در فاز 2 افتتاح و سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

رئیس بیمارستان فرهیختگان در ادامه درباره چگونگی جذب پزشک و پرستار در این بیمارستان خاطر نشان کرد: برای جذب پزشک و پرستار در این بیمارستان یک فراخوان عمومی ارائه و بعد از انجام مصاحبه تخصصی اقدام به جذب کردیم. همچنین در جذب پزشکان به طور خاص از پزشکان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد استفاده کردیم.

غلامرضایی یادآور شد: در سال گذشته، حدود 30 میلیارد تومان برای افتتاح دانشگاه هزینه کردیم و تا به امروز، برآورد هزینه‌ها در فاز یک به 50 میلیارد تومان رسیده است و فاز دوم هم بر طبق برآورد ما به 50 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: کلیه تجهیزات بیمارستان فرهیختگان مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیاست و از لحاظ امکانات در مقایسه با بیمارستان‌‌های برتر تهران در شرایط یکسانی قرار دارد.

دبیر کمیته عالی راه اندازی بیمارستان فرهیختگان درباره چگونگی دریافت هزینه‌‌ها از کارکنان دانشگاه آزاد در این بیمارستان خاطر نشان کرد: به لحاظ تامین هزینه‌ها استفاده از کلیه امکانات این بیمارستان برای کارکنان دانشگاه آزاد مطابق با مقررات دیگر بیمارستان‌‌های دانشگاه آزاد است.

گفتنی است، بیمارستان فرهیختگان بزرگ‌ترین بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی به مساحت 46.249 مترمربع و زیربنای 46.249 مترمربع و همچنین یکی از مجهزترین بیمارستان های تهران است که در شرف بهره برداری است. بیمارستان فرهیختگان در 2 طبقه زیرزمین و 7 طبقه در سطح بنا شده است و دارای 142 اتاق و تعداد 320 تخت مصوب است که در فاز اول 200 تخت بهره ­برداری می شود.

بخش های مورد بهره بردادی در فاز اول شامل بسـتری داخـلی ، بسـتری جراحـی، بسـتری اطفـال، بسـتری زنـان، ICU داخـلی، ICU جراحـی، NICU،CCU، POST CCU ، بسـتری نـوزادان ، اتـاق عمـل، بلـوک زایـمان، اورژانـس، درمانـگاه های تخصـصی و فوق تخصـصی (اطفال، زنان، اورتوپدی، پوست، روان شناسی، نورولوژی، قلب،روماتولوژی، چشم، اورولوژی، نفرولوژی، ریه، رماتولوژی، غدد، عفونی، ENT و ...)، آزمایشگاه، داروخانه،رادیولوژی و تصـویر برداری می باشد. بخش اداری ، نمازخانه ، آشپزخانه، سالن غذاخوری، بوفه، آموزش، کتابخانه، بانک، سالن همایش با کلیه امکانات (ظرفیت 538 نفر) خوابگاه خانم‌­ها و آقایان نیز از بخش های غیر‌درمانی بیمارستان است، همچنین یک پد مخصوص فرود بالگرد امدادی نیز در بیمارستان تامین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995390

وب گردی

وب گردی