3 طرح عمرانی در دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شد

همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، سه طرح عمرانی - دانشگاهی شامل ساختمان خواجه نصیرالدین طوسی، مرکز محاسبات پیشرفته و تصفیه‌خانه فاضلاب دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه صنعتی سهند، ساختمان خواجه نصیرالدین طوسی دارای مساحت ۷۵۶۰ متر مربع است که در سه طبقه شامل آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، کلاس‌ها، اتاق‌های اعضای هیئت علمی، سالن سمینار و قرائت‌خانه‌های مربوط به دانشکده‌های مهندسی مکانیک و مهندسی پزشکی احداث شده است.

مرکز محاسبات پیشرفته نیز شامل دو عدد سرور 920MFLOPS و پنج عدد سرور 5TFLOPS در راستای برآورده کردن نیازهای محاسبات سنگین پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه تجهیز شده است.

تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه سومین طرح افتتاح شده می‌باشد که قابلیت تصفیه ۱۳۰۰ متر مکعب در روز را داراست و با هدف جلوگیری از ایجاد پدیده‌های آلاینده زیست‌محیطی و همچنین استفاده از پساب تصفیه شده در امر آبیاری فضای سبز دانشگاه و با توجه به محدودیت منابع آبی دانشگاه، احداث شده است.

دکتر نظرپور پس از برگزاری آیین افتتاح پروژه‌های مذکور در نشست شورای دانشگاه صنعتی سهند نیز حضور یافت.

گفتنی است معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی این وزارت در ابتدای ورود به دانشگاه صنعتی سهند با همراهی اعضای شورای دانشگاه در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه حضور یافته و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.
انتهای پیام/

کد خبر: 995438

وب گردی

وب گردی