توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه شناسایی مشکلات و معضلات زنان جامعه

اولین دوره آموزشی-تشکیلاتی طرح شهید شهریاری ویژه تشکل های استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن همایش هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین دوره آموزشی-تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، ویژه تشکل های استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن همایش هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. دکتر فیاض بخش مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاریخچه تشکیلات سازی به دوران پیامبران الهی بازمی‌گردد.

فیاض بخش در خصوص تاریخچه تشکلاتی در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نخستین بار در ایران شهید بهشتی حزب جمهوری اسلامی را تاسیس کرد و دانش آموزان، دانشجویان، استادان و اقشار مختلف مردم نیروهای موثر و انقلابی را شناسایی و اصول این حزب کرد.

در ادامه مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شهید بهشتی در سال ۵۷ با تاسیس حزب عنوان کرد که اهداف انقلاب اسلامی در راستای اهداف امام زمان پیش نمی رود؛ مگر با ایجاد تشکیلاتی از نیروهای جوان و انقلابی.

وی تصریح کرد: امام زمان از امام حسین غریب‌تر هستند؛ چرا که یاران واقعی ایشان هنوز تعیین نشده است و ما با کار تشکیلاتی و در ارتباط بودن با یکدیگر می توانیم یاران واقعی امام زمان(عج) را پرورش دهیم.

فیاض بخش اذعان داشت: در حال حاضر استادان انقلابی و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که دغدغه‌مند علمی و فرهنگی هستند، باید با ایجاد کارگروه و کار تشکیلاتی بتوانند شبکه انسانی و علمی در کشور تاسیس کنند.

مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در همین راستا می توانیم از همین جمع کار تشکیلاتی را آغاز کنیم و استادان دانشگاه آزاد اسلامی که برای یک استان هستند با یکدیگر گروه‌ تشکیل دهند و در طول هفته یک جلسه داشته باشند و پیرامون مباحث فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی کشور صحبت و به ارائه راهکار بپردازند.

در ادامه وی افزود: ما به دکتر طهرانچی پیشنهاد دادیم در خصوص بحث حجاب و عفاف که جزو معضلات جامعه است واحدهای درسی به صورت عمومی یا به صورت اختصاصی یا عمومی ارائه شود؛ زیرا بعد از اینکه دانشجویان و استادان از این معضل مطلع شدند، جریان سازی و مطالبه‌گری آغاز می‌شود.

فیاض بخش پیرامون اشتغال زنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانایی شناسایی مشکلات و معضلات زنان جامعه را دارد؛ چون در تمامی استان‌ها واحد دانشگاهی دارد و بعد از شناسایی این آسیب ها می‌تواند به اشتغال زنان در جامعه کمک کنند.

مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان خانم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اگر باهم همکاری و کار تشکیلاتی انجام دهند، می‌توانند یک کار منسجم پژوهشی و علمی در کل کشور در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی صورت دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995471

وب گردی

وب گردی